kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵

ایران خدمات فنی و مهندسی به کردستان عراق صادر می‌کند

با امضای تفاهم‌نامه بین سازمان نظام مهندسی ایران و سندیکای اندازیاران کردستان عراق از این پس عرضه خدمات فنی و مهندسی به کردستان عراق به شکلی فراگیر و قانومند اجرایی می‌شود.
سنندج- خبرنگارکیهان:

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان با اعلام این مطلب افزود: این تفاهم‌نامه اوایل خردادماه به امضای طرفین رسید و هیئتی از سندیکای اندازیاران کردستان عراق نیز برای اجرایی کردن آن به سنندج سفر کرد.
محمد صدیق ثابتی گفت: استان کردستان ایران به عنوان استان معین در امر خدمات‌رسانی فنی و مهندسی به استان‌های اربیل، سلیمانیه و دهوک انتخاب شده و درحال حاضر ما برای اعزام نیروی کار به کردستان عراق در بخش مهندسی برای اجرای پروژه‌های عمرانی هیچ مشکلی نداریم.
وی به پیشرفت‌های ایران در زمینه صنعت ساختمان‌سازی اشاره کرد و گفت: روند توسعه فعالیت‌های عمرانی در شمال عراق شرایط خوبی برای حضور نیروهای متخصص ایران فراهم کرده است.
عبدالرحمن کرده رئیس سندیکای اندازیاران اربیل نیز که به سنندج سفر کرده بود با اشاره به تمایل مقامات و رهبران کرد عراقی برای حضور نیروی کار ایران در آن منطقه اظهار امیدواری کرد تفاهم‌نامه حاصله موجب ارتقای عرضه خدمات مهندسین ایرانی در کردستان عراق باشد.