kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
یک شرکت تحقیقاتی در وال‌استریت:

بدهی آمریکا به ۲۰۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی رسید

طبق نتایج هشدار دهنده تحقیقات شرکت ای‌بی برنستین، که یکی از شرکت‌های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری وال‌استریت است، کل بدهی آمریکا، به دو هزار درصد تولید ناخالص ملی نزدیک شده است.




به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق نتایج هشداردهنده تحقیقات شرکت ای‌بی برنستین، که یکی از شرکت‌های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری وال‌استریت است، کل بدهی آمریکا، با در نظر گرفتن انواع مختلف آن، به دو هزار درصد تولید ناخالص ملی نزدیک شده است.
در تحقیقات ای‌بی برینستین رقم هزار و 832 درصد تولید ناخالص ملی، به عنوان سطح دقیق بدهی اعلام شده است. در این محاسبات نه فقط بدهی‌های دولتی عمومی مانند اوراق قرضه، بلکه بدهی‌های مالی مربوط به برنامه‌های حقوق مدنی، مانند امنیت اجتماعی، درمان و صندوق‌های بازنشستگی و بیکاری هم لحاظ شده‌اند.
بیشترین بار افزایش بدهی آمریکا از سوی بدهی‌های ناشی از  تامین حقوق مدنی (بیمه پزشکی، بیکاری و غیره) می‌باشد.
هشدار در مورد خطرات ناشی از بحران بدهی‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که کل بدهی فدرال آمریکا به رقم عظیم ۲۲,۵ تریلیون دلار افزایش یافته است.
اقتصاددانان طرفدار اصلاح وضعیت بدهی آمریکا هشدار می‌دهند که حالا و قبل از این که خیلی دیر شده و کشور به رکود اقتصادی فرو برود، وقت آن است که آمریکا این معضل را حل کند.
وحشت ترامپ از شرایط بد اقتصادی
از سوی دیگر و همزمان با رسیدن بدهی آمریکا به ارقام نجومی، وضعیت بد اقتصادی آمریکا در نتیجه جنگ تجاری با چین هم بر نگرانی رهبران این کشور افزوده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه که نامی از آنها برده نشده گزارش داد که در طول چند هفته اخیر، ترامپ نگرانی خود را از بدتر شدن شرایط اقتصادی آمریکا و تاثیر آن بر شانس انتخاب مجدد او در ۲۰۲۰، به عنوان رئیس‌جمهور، ابراز کرده است.
منابع آگاه می‌گویند: ترامپ به دستیاران خود دستور داده است که با ضرورت بیشتری طرح‌هایی را برای تقویت اعتماد آمریکایی‌ها به اقتصاد، ارائه کنند.
این شامل طرح‌هایی مانند طرح «همه دست‌ها روی میز» می‌شود که احتمالا مالیات را کاهش خواهد داد و توافقات تجاری جدید کانادا و مکزیک را اجرا خواهد کرد. همچنین طی این طرح به فدرال‌رزرو فشار آورده خواهد شد تا نرخ بهره خود را بیش از پیش کاهش دهد.
منابع آگاه می‌گویند که هم ترامپ و هم دستیاران ارشد او شامل جارد کوشنر، داماد رئیس‌جمهور، در تماس‌هایی تلفنی به روسای شرکت‌های آمریکا، آنها را از مذاکرات تجاری با چین و تلاش‌های اقتصادی دیگر آگاه کرده‌اند. آنها با این کار تلاش کردند تا به این مدیران کمی اطمینان خاطر دهند.
ترامپ هفته گذشته در توئیتی از برخی رسانه‌ها برای بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی، انتقاد کرد و گفت آنها هر کاری در توان دارند انجام می‌دهند تا اقتصاد را نابود کنند، چرا که فکر می‌کنند این (بدتر شدن اوضاع اقتصادی) برای من و انتخاب مجددم بد خواهد بود.