kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
امام جمعه قم:

داعش توسط آمریکا با هدف اسلام‌هراسی به وجود آمده است

امام جمعه قم گفت: داعش، با هدف سد کردن گسترش روزافزون اسلام، توسط آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، تاسیس شده و حمایت می‌شود.
قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌ نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، افزود: انگیزه آمریکا و اسرائیل در حمایت و همراهی با داعشی‌ها و وهابی‌ها، مقابله با همگرایی اسلامی است و بیداری اسلامی و رشد و گسترش اسلام، آمریکا و اسرائیل را به وحشت فرو برده است.
وی با اشاره به پیشینه خوارج خاطرنشان کرد: خوارج برای اولین بار بسیاری از اهل قبله را تکفیر کردند و جنایت‌های زیادی مرتکب شدند.
سعیدی گفت: قرن‌ها بعد، ابن تیمیه افکار خوارج را احیا و جمع کثیری از مسلمانان مذاهب مختلف را تکفیر کرد.
امام جمعه قم افزود: در قرن 12 محمدابن عبدالوهاب اندیشه انحرافی خوارج را در قالب وهابی‌گری با کمک آل سعود عملی کرد.
وی با اشاره به توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای عرب منطقه در سوریه گفت: به رغم آن توطئه عظیم، مردم در یک انتخابات آزاد بشار اسد را برگزیدند و در عراق و افغانستان و هر جا که انتخاباتی برگزار می‌شود مخالفان سیاست‌های آمریکا رای می‌آورند لذا آنها بهترین راه مقابله با این وضعیت را راه‌اندازی داعش و امثال آن می‌بینند.
سعیدی افزود: توطئه اخیر داعش در عراق انتقام از مردم و مرجعیت عراق بود که در انتخابات اخیر سیاستمداران مخالف آمریکا را برگزیده بودند.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و هفته قوه قضائیه گفت: معیار و ملاک سلامت یک جامعه یک دستگاه قضایی سالم و دور از فساد است زیرا اگر دستگاه قضا فاسد باشد به زودی سایر دستگاه‌ها را فساد فرا خواهد گرفت. سعیدی با اشاره به تقدیر رهبری از شخص آیت‌الله آملی و نیز تبیین نقشه راه قوه قضائیه از سوی ایشان تصریح کرد: قوه قضائیه باید در مسیر کادرسازی و جانشین‌پروری و پیشگیری از جرم بکوشد زیرا عامل مهم پیشگیری از وقوع جرم وجود یک دستگاه قضایی سالم و مقتدر است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با یادآوری حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت قریب 300 نفر از مسافران آن گفت: این چهره کریه و زشت آمریکا است.
وی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای بنا به قول مذاکره‌کنندگان اظهار کرد: بیشترین سنگ‌اندازی و زیاده‌خواهی در جریان مذاکرات از سوی تیم مذاکره‌کننده آمریکا صورت گرفته است، اما تیم مذاکره کننده ایران بر صیانت از حقوق هسته‌ای ملت ایران پافشاری می‌کند.
سعیدی گفت: به دلیل همین عملکردهای زشت و زیاده‌خواهانه آنها است که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به مذاکرات خوشبین نیستیم و به آمریکا اعتمادی نداریم اما باید بدانند که ملت ما همچنان به قول شهید بهشتی با صدای بلند و غرا فریاد می‌زند: مرگ بر آمریکا و مرگ بر سازشکار!
وی با بیان اینکه اگر بدون اشراف به احکام دینی برای میانجیگری میان دو گروه مخالف وارد عمل شویم به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم، گفت: صلح پایدار صلحی است که بر اساس عدل و قسط به وجود آمده باشد.
سعیدی افزود: شرط ایجاد صلح در میان دو گروه مخالف، عمل بر اساس عدالت است و اسلام آشتی بدون عدل و قسط را نمی‌پذیرد.
خطیب جمعه قم در آغاز خطبه نیز یاد شهید صدوقی امام جمعه یزد و شهدای بمباران شیمیایی سردشت را گرامی داشت و با اشاره به سالروز ترور رهبر انقلاب برای سلامتی و طول عمر ایشان دعا کرد.