kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
وزیر راه:

عدم رعایت کف و سقف قیمت بلیت هواپیما تخلف است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر رعایت کف و سقف قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی، گفت: تجاوز از این کف و سقف تخلف است.




به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی درباره قیمت پروازهای هواپیما، با تأکید بر اینکه با هر گونه تخلفی برخورد خواهیم کرد، گفت: نرخ بلیت هواپیما یک کف و یک سقف دارد در سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی این قیمت‌ها منتشر شده است.
وی با بیان این‌که تجاوز از این کف و سقف تخلف است، تصریح کرد:‌ در پروازهای داخلی بیزنس کلاس و اکونومی داریم و قیمت‌های لحظه آخری در اوج سفرها اتفاقی می‌افتد که چند صندلی لحظه آخری را آژانس‌ها ارائه می‌دهند که تخلف است.
وزیر راه با تاکید بر این‌که نباید قیمت‌ها از سقف تعیین شده عبور کند، در واکنش به اظهارات منتسب به سخنگوی سازمان هواپیمایی مبنی بر این‌که «در ایام پیک مانند ولادت و شهادت سقف تعیین شده برای ایرلاین‌ها معنا ندارد» گفت: «چنین چیزی نیست و اگر وی این حرف را گفته باید توبه کرده و حرف خود را پس بگیرد».
بلافاصله پس از انتشار این خبر، مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه شرکت‌ها ملزم به رعایت سقف و کف نرخ بلیت در همه ایام سال هستند، گفت: هیچ جایی نگفته‌ام نرخ بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا سقف ندارد.
رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود:‌ «هر گونه فروش بلیت هواپیما در هر برهه زمانی خارج از دامنه نرخ و کلاس تعیین‌شده، غیرقانونی است و با متخلف برخورد می‌شود».
بر اساس این گزارش، سال گذشته پس از نوسانات نرخ ارز، شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی کامل با سازمان هواپیمایی کشوری جدول دامنه قیمت بلیت‌ پروازهای داخلی را رونمایی کردند. این جدول که در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بارگذاری شده، ‌کف و سقف قیمت بلیت 16 شرکت هواپیمایی را تعیین کرده است. اما از سال گذشته به این سو، شرکت‌های هواپیمایی داخلی توجهی به این جدول نکرده و همواره به خصوص در ایام پیک بلیت‌های خود را گران کرده و حتی تا چند برابر به مردم می‌فروشند.
به عنوان نمونه، تیرماه امسال در حالی معاون وزیر راه نرخ بلیت پرواز تهران-مشهد را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود، قیمت این مسیر پروازی در آستانه ولادت امام رضا(ع)
رکورد ۱,۲ میلیون تومان را ثبت کرد. نمونه‌های دیگری هم از این خلفات قابل ذکر است که نشان می‌دهد شرکتهای هواپیمایی جداول قیمتی را رعایت نمی‌کنند.