kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

توضیحات وزارت صنعت درباره یک خبر

در پی انتشار خبری در روزنامه کیهان با عنوان «همراهی سؤال‌برانگیز وزارت صنعت با واردات لاستیک خارجی» در تاریخ 16 تیر 98؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی ارسال کرد.



مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی توضیحاتی به نقل از معاون بازرگانی داخلی برای آگاهی مخاطبان آن روزنامه اعلام کرد: لاستیک سنگین یکی از کالاهای استراتژیک و حیاتی در حوزه اقتصادی است که از لحاظ اجتماعی و امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و توجه ویژه‌ای نسبت به تأمین و توزیع آن در کشور وجود دارد.
عباس قبادی افزود: همزمان با شکل‌گیری اعتراضات گسترده بین رانندگان و کامیون‌داران در خصوص مطالباتشان، توزیع این کالا در سطح کشور با کمبود روبرو شد. وی با اشاره به اقدامات ضربتی این وزارتخانه در خصوص حل این مشکل، گفت: وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تأمین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیون‌داران اقدام کرد.
معاون بازرگانی داخلی به استفاده از قابلیت‌های ایجاد شده در سامانه تجارت داخلی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند تولید تا توزیع و مصرف کننده نهایی از این طریق رصد شد. قبادی در خصوص آمار توزیع لاستیک در سال 97 و 98 گفت: بیش از 978 هزار حلقه لاستیک در سال 1397 توزیع شد و در چهار ماهه اول سال جاری نیز حدود یک میلیون حلقه لاستیک عرضه گردید.
وی اضافه کرد: از این تعداد 880 هزار حلقه لاستیک‌های وارداتی و 167 هزار حلقه نیز از طریق لاستیک‌های تولید داخل در اختیار رانندگان و کامیون‌داران قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در آن مقطع زمانی، اضافه کرد: به منظور تسهیل واردات و تأمین نیاز رانندگان معترض محدودیت‌های حاکم بر واردات لاستیک سنگین از جمله استانداردهای اروپایی به صورت موقت حذف شد تا لاستیک‌های سنگین وارداتی آسان‌تر و سریعتر وارد کشور شود.