kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

حوادث کوتاه از کشور


    سانحه در محور کهیر- کنارک
زاهدان- فارس: مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر حادثه تصادف در محور کهیر- کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان 5 نفر کشته شدند.
رضا عبدی افزود: بامداد روز جمعه بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو با وانت تویوتا در محور کهیر- کنارک 5 نفر کشته شدند.
وی افزود: اجساد افراد کشته شده برای تعیین علت مرگ و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی چابهار ارجاع شد. کشته‌شدگان 3 نفر مرد و دو نفر زن هستند.
شناسایی بیهوش‌کننده مسافران
قم- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم، از دستگیری مردی متهم به بیهوش کردن مسافران اتوبوس‌های بین شهری و سرقت اموال آنها خبر داد.
سرهنگ مهدی قدمی افزود: مردی 41 ساله با ریختن داروی بیهوشی در آب‌میوه و خوراندن آنها به مسافران اتوبوس‌های بین شهری و بیهوش کردن آنان، اشیای  همراهشان مانند لب‌تاب، تبلت، گوشی تلفن همراه و پول‌های نقد را سرقت می‌کرد.
وی افزود: این مرد که در بازجویی‌ها خود را ساکن تهران، متاهل و دارای دو فرزند معرفی کرده با آمدن به ترمینال جنوب تهران و سوار شدن بر اتوبوس‌هایی که در مسیرهای تهران-قم و اراک و برخی شهرهای دیگر مانند سمنان و قزوین و شیراز در تردد بودند، مسافرانی که بیشتر دانشجو و یا پزشک بوده و وسایل قیمتی همراه داشتند را شناسایی و سپس اقدام به اجرای نقشه خود می‌کرد.
کودک 11 ساله غرق شد
ساری- خبرنگار کیهان: فرماندار نور در جلسه ستاد فرماندهی سواحل مازندران از غرق شدن کودک 11 ساله در ساحل شهرستان نور خبر داد.
هادی خنجری تصریح کرد: این نوجوان که به همراه خانواده خویش در کنار ساحل حضور یافت در ساعت 8 شب و با وجود بسته بودن طرح وارد دریا شد و خانواده وی نیز از حضور کودک غفلت کردند و این نوجوان غرق شد.
برخورد زنجیره‌ای خودروها
قم- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: در یک سانحه رانندگی و در اثر برخورد 6 دستگاه خودرو سبک و سنگین با یکدیگر 5 نفر کشته و 11 نفر مجروح شدند.
سرهنگ «اردشیر جمشیدی‌راد» افزود: این تصادف که در کمربندی امام علی(ع) شهر قم به وقوع پیوست،‌2دستگاه پراید، یک دستگاه پیکان، یک دستگاه پژو 207، یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه تریلی با یکدیگر برخورد کردند.
برخورد پراید با گاردریل
زاهدان- فارس: رئيس پلیس راه‌شمال سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه گفت: در ساعت 6 صبح چهارشنبه گذشته برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری پراید با گاردیل حاشیه راه در  کیلومتر 20 کیلومتر محور زاهدان، زابل بلافاصله ماموران پلیس راه در محل حاضر شدند.
ایوب شرافتی افزود: در این حادثه، خودرو پراید به علت خستگی و خواب‌آلودگی راننده از مسیر اصلی خارج و با گاردریل حاشیه جاده به شدت برخورد کرد. در این حادثه 2 تن از سرنشینان آن در محل فوت و 4 تن نیز مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند.
سوخت قاچاق در آب‌های قشم
قشم - خبرنگار کیهان: ماموران گشت دریابانی قشم یک فروند شناور حامل 240 هزار لیتر سوخت قاچاق را در آب‌های این جزیره توقیف کردند.
در همین ارتباط 6 تن از سرنشینان این شناور دستگیر و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شدند.
کشف محموله گوشی موبایل قاچاق
زنجان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: با تلاش ماموران آگاهی شهرستان ایجرود از توابع استان زنجان بیش از 180 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق و لوازم جانبی را کشف و ضبط کردند.
به گفته سرهنگ کاظم حقی این محموله از داخل یک دستگاه اتوبوس کشف شد. وی ارزش تقریبی کالای مکشوفه را 750 میلیون ریال اعلام کرد.
برخورد با محتکر
بابل - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بابل از کشف بیش از 114 دستگاه لوازم خانگی احتکار شده از یک انبار در مرغداری خبر داد. سرهنگ فقیه گفت: متهم 95 دستگاه بخاری، 4 دستگاه اجاق گاز و 15 دستگاه یخچال در انبار مرغداری احتکار کرده بود.
رانت 150 میلیارد ریالی
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان: مدیر کل سازمان بازرسی لرستان گفت: مناقصه 150 میلیارد ریالی یک دستگاه دولتی که از طریق رانت به یک شرکت محول شده بود، به بیت‌المال بازگردانده شد.
علیرضا انصاری گفت: بازگرداندن 500 میلیون تومان به حساب شهرداری و 150 میلیون تومان اختلاس از صدا و سیما و بازگرداندن 430 میلیون تومان تصرف غیر قانونی در آموزش و پرورش به بیت‌المال از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.
توقیف خودرو با خلافی میلیونی
یزد - خبرنگار کیهان: در راستای اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و همچنین جلوگیری از تردد خودروهای دارای خلافی بیش از ده میلیون ریال، ماموران پلیس راه اردکان - نایین یک دستگاه خودرو کامیونت ایسوزو را با مبلغ خلافی 20 میلیون و 440 هزار ریال متوقف کردند.همچنین ماموران پلیس راه یزد - شیراز در هنگام کنترل خودروهای عبوری و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ناوگان مسافربری یک دستگاه اتوبوس را با جریمه‌های پرداخت نشده بالای 10 میلیون ریال متوقف کردند.
اعدام قاچاقچی
ساری - خبرنگار کیهان: معاون دادستان در مجتمع قضایی انقلاب ساری از اجرای حکم اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر به اتهام نگهداری 6 کیلو و 140 گرم کراک در محل زندان شهرستان ساری خبر داد.
این فرد «ع-ق» فرزند محمد تبعه افغانستان به اتهام شرکت در حمل و نگهداری 6 کیلو و 140 گرم کراک از سوی قاضی ویژه رسیدگی به پرونده‌های مواد مخدر دادگاه انقلاب ساری به اعدام محکوم شد و حکم صادره پس از تایید و تنفید دادستان کل کشور به اجرا در آمد.