kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

بهره‌برداری از 6 طرح زیست‌محیطی در کردستان

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در سفر به کردستان 6 پروژه زیست‌محیطی را در این استان به بهره‌برداری رساند و عملیات اجرایی 10 پروژه دیگر را نیز آغاز کرد.
سنندج- خبرنگار کیهان:

در این سفر پاسگاه‌های محیط‌بانی کوسالان سروآباد، بدر و پریشان قروه، و عبدالرزاق سقز با چهارمیلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از دو لاگون در حاشیه دریاچه زریوار مریوان به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به داخل این دریاچه با 700 میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور ابتکار به بهره‌برداری رسید.
ایستگاه پایش سنجش آلودگی آب تالاب زریوار و اسکله قایقرانی تالاب برای پهلوگیری قایق‌های اداره حفاظت از محیط زیست نیز از طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی زهکشی جانبی کانال رودخانه قزلچه به تالاب، منبع ذخیره آب برای کاهش اثرات خشکسالی در سایت خانه بیجار، تابلو نمایشگر کنترل پایش آب دریاچه زریوار، حریم‌گذاری دریاچه زریوار، فنس‌کشی اطراف تصفیه‌خانه ضلع غربی دریاچه زریوار توسط ابتکار آغاز شد.
همچنین کارگروه مدیریت یکپارچه زیست بوم دریاچه زریوار مریوان با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به منظور بررسی راهکارهای نجات این دریاچه در سنندج برگزار شد.
ابتکار در این جلسه گفت: امسال از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور 9 میلیارد ریال برای نجات دریاچه زریوار اختصاص یافته و تلاش این است که از دچارشدن دریاچه زریوار به سرنوشت دریاچه ارومیه جلوگیری شود.
وی افزود: اقدامات لازم برای نجات دریاچه زریوار آغاز شده و تلاش می شود وضعیت زریوار به مرحله دریاچه ارومیه نرسیده و می‌توان کارهای لازم را برای نجات این دریاچه انجام داد. وی اظهار کرد: اگر لازم باشد وضعیت دریاچه زریوار را همانند دریاچه ارومیه در دولت مطرح و موضوع را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: حاضریم بااستانداری کردستان برای نجات دریاچه زریوار تفاهم‌نامه امضا کرده و این مسئله را به صورت یک جریان مستمر و پیوسته پیگیری کنیم.