kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

کوتاه اقتصادی



*به گزارش خبرگزاری فارس مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه از دیروز سوخت‌گیری در جایگاه‌ها با کارت سوخت انجام می‌گیرد، گفت: 24 میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور در حال تردد هستند که تا کنون برای آنها کارت سوخت صادر شده است. امیر وکیل‌زاده افزود: سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت صرفاً با کارت شخصی انجام می‌شود. البته برخی منابع خبری اعلام کرده اند، که هنوز امکان استفاده از کارت سوخت فراهم نشده است.
*نایب‌رئیس‌کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌و‌گو با رادیو اقتصاد گفت: اعمال سیاست ارز 4200 تومانی از سوی دولت همانند زلزله‌ای بود که اقتصاد کشور را نابود کرد. حمیدرضا صالحی افزود: این تصمیم که بدون مشورت با بخش خصوصی و حتی کارشناسان صورت گرفته بود شوکی عظیم به اقتصاد مملکت و فعالان اقتصادی وارد کرد. وی ضمن تاکید بر اصلاح زیرساخت‌های تولید در کشور ادامه داد: تولید اساس هر اقتصادی است و دولت باید بصورت جدی به این عرصه ورود پیدا کند. متاسفانه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند از این‌رو می‌طلبد دولتمردان دست فعالان اقتصادی را به گرمی بفشارند و از آنان حمایت کنند.
*به گزارش خبرگزاری فارس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از نکاتی که بارها واحدهای صنعتی در رابطه با مشکل تامین مواد اولیه پتروشیمی به آن‌اشاره کردم قیمت‌های مختلف و بسیار گران در فضای بورس کشور بود.  فرشاد مقیمی افزود: در بازدید سرزده‌ای که از انبارهای شورآباد تهران صورت گرفت متوجه شدیم که کالاها در پاکت‌های متفاوت بسته‌بندی و حتی از مرز خارج می‌شود. وی افزود: در کل سال 96 تولید ما 6.7 میلیون تن در حوزه مواد پتروشیمی بوده است که 3.6 میلیون تن صادرات داشته‌ایم. در سال 97 هم تولید به 6.6 میلیون تن رسید.
*معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از وجود 8.5 تا 9 میلیون کارگر بیمه‌شده در کشور خبر داد و گفت: با تغییر ماهیت‌اشتغال، در آینده بسیاری از مشاغل کنونی حذف خواهد شد. حاتم شاکرمی با بیان اینکه لازم است برای ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان سامانه‌های الکترونیک به صورت غیرحضوری فعال شود، افزود:‌ این امر یک شرطی دارد که از همه رسانه‌ها می‌خواهیم به جامعه کارگری و کارفرمایی بگویند، حداقل یکبار به پیشخوان الکترونیک مرتبط به کارگر و کارفرمایی مراجعه و احراز هویت کنند و کد دریافت کنند.  به گفته وی در حال حاضر سامانه الکترونیک کارگری در تهران و اردبیل با 32 زیرسامانه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.
*به گزارش خبرگزاری فارس، علیرغم اینکه بارها از سوی مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید مبنی بر احتیاط متقاضیان مسکن مهر در خرید و فروش واحدهای مسکونی باز هم رشد بنگاه‌های مسکن فعال در خرید و فروش مسکن مهر در بیابان‌های شهر جدید پردیس نشان می‌دهد که هنوز هم استقبال از سوی خریداران و فروشندگان مسکن مهر وجود دارد که بنگاه‌های مسکن ایجاد می‌شود. در فاز 11(کوزو) مسکن مهر شهر جدید پردیس که اتفاقا هنوز تعداد زیادی از واحدهای آن واگذار نشده به تازگی و بعد از تونل سلام بنگاه مسکن فعال در خرید و فروش مسکن مهر ایجاد شده است.