kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مشکلات سند خانه‌ای که 15 سال است منتقل نمی‌شود

کمیسیون ماده 100 حکم تخریب می‌دهد شهرداری اجازه ساخت غیرقانونی!




15 سال پیش یک واحد آپارتمان را در ناحیه 3 منطقه 15 تهران به‌صورت وکالتنامه‌ای خریداری کردم و قرار بر این بود که سند این ملک پس از صدور به نام من منتقل شود. اما پس از مدتی مالک اصلی که من با یکی دو واسطه ملک را از او خریده بودم اقدام به ساخت مغازه و تجاری‌سازی غیرقانونی در پارکینگ و تمام مشاعات این ساختمان مسکونی نمود.
در پی این اقدام غیرقانونی که مشاعات ساختمان را به نفع مالک اولیه تبدیل به مغازه نمود، سنگ بزرگی بر سر راه صدور سند واحد مربوط به من قرار داده شد چرا که وقتی چنین تخلفی انجام شده باشد سند صادر نمی‌شود.
پس از سال‌ها دوندگی و پیگیری، سال 93 حکم قلع و قمع بنای تجاری ساخته شده در این ملک از سوی کمیسیون ماده 100 صادر شد اما تا کنون اجرا نشده است، البته این ابهام جدی وجود دارد که اگر این قسمت با تخلف ساخته شده پس چرا شهرداری ممانعتی برای ساخت آن انجام نداده است و طی سال‌های گذشته مغازه مذکور مشغول فعالیت تجاری بوده، در واقع چطور می‌شود کمیسیون ماده 100 حکم تخریب بنایی را بدهد که در سکوت یا بی‌توجهی شهرداری به‌صورت غیرقانونی ساخته شده است و از سوی دیگر اگر تخلف محرز است چرا حکم صادر شده توسط کمیسیون ماده 100 اجرایی نمی‌شود؟!
جالب اینکه بخشی از اسناد شکایات من در شهرداری نیز از بین رفته است و سه سال است منتظر یک وقت ملاقات از شهردار منطقه هستم. اینجانب حتی در مراجعات به شهرداری نیز توسط نگهبانی و عوامل شهرداری مورد برخورد فیزیکی قرار گرفته‌ام. حال از مسئولان امر استدعا دارم صدای اقشار ضعیفی همچون من را که در شرایط بغرنج و بلاتکلیفی آزار‌دهنده قرار گرفته‌ام بشنوند و عدالت را رعایت کنند.
نوری