kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

پوران درخشنده: سینمای ایران نباید جدا از دین باشد (اخبار ادبی و هنری)

«پوران درخشنده» کارگردان سینما گفت: سینمای ایران نباید جدا از رفتارها، باور‌ها و دین ما باشد.

این کارگردان درگفت وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص پرداخت فیلمسازان به مقوله حجاب در عرصه سینما گفت: این مقوله به نگاه فیلمساز به بحث حجاب برمی‌گردد. فردی که حجاب بیرونی دارد باید حجاب درونی نیز داشته باشد، زیرا رفتار، کردار و برخورد آن‌ها با حجاب سنجیده می‌شود که در صورت رعایت نکردن این نکات، حجاب را زیر سؤال خواهند برد.
وی ادامه داد: حجاب باید از درون انسان شکل بگیرد، درواقع حجاب نوعی پوشش است که انسان را از درون پاکیزه و منزه می‌کند.
«درخشنده» تصریح کرد: حجاب تنها در ظاهر انسان اتفاق نمی‌افتد بلکه باید درون انسان نیز پاک و منزه شود اگر فیلمسازی درونش منزه شده باشد حتما آن منزه بودن را در شخصیت‌هایش می‌گنجاند و رفتارهای درست و غلط را گوشزد می‌کند. وی افزود: یک انسان باید در درون خودش نگاه درست داشته باشد ما نباید یک ژانر دینی داشته باشیم بلکه همه فیلم‌های ما باید دینی باشند، زیرا وقتی دین در سرتاسر زندگی ما ظاهر شده و در لایه لایه‌ ذهن و روح ما وجود دارد، بنابراین نباید آثار ما جدا از دین باشد. این فیلمساز بیان کرد: سینمای ما نباید جدا از رفتار‌ها و باورهای ما باشد و باید این نگاه در تمام فیلم‌‌ها و لایه لایه زندگی و شخصیت‌های ما جریان داشته باشد.
 این کارگردان در خصوص داشتن دغدغه‌ ساختن فیلمی در مورد حجاب بیان کرد: به طور مشخص درباره پوشش فیلمی نساختم اما در تمام آثارم این پوشش را رعایت کردم و همچنین رفتارهای درست از یک شخصیت‌را نشان دادم به انضمام اینکه رفتارهای نادرست را هم به نوعی برای تصحیح رفتار درست به تصویر کشیدم.