kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

کوتاه اقتصادی

* مدیرعامل اتحادیه تعاونی مصرف محلی با اشاره به تمهیدات دولت برای تامین و توزیع اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: دولت اقلام پرمصرف مانند گوشت مرغ، گوشت منجمد داخلی، شکر، برنج و روغن را تامین کرده است. ابراهیم طلایی با اشاره به تمهیدات دولت برای تنظیم بازار کالا در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دولت با برنامه‌ریزی و تمهیداتی که دارد، کالاهای اساسی موردنیاز مردم تامین شده است.
* مدیرعامل شرکت کرمان موتور اعلام کرد: آتش‌سوزی پنج‌شنبه هفته گذشته در این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مربوط به محوطه روباز و انبار نگهداری قطعات منفصله تولید بوده و خوشبختانه این حادثه هیچگونه تاثیری در روند تولید این شرکت به وجود نیاورده است. محمدرضا میرعلینقی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر روند تولید خودرو در این مجموعه بدون وقفه ادامه دارد و خطوط تولید خودرو این شرکت در حال فعالیت است. مدیرعامل کرمان موتور با بیان این که سالن‌های مونتاژ و تاسیسات خطوط تولید شرکت کرمان موتور از پیشرفته‌ترین تجهیزات ایمنی برخوردار است، افزود: متاسفانه پس از آتش‌سوزی روز پنج‌شنبه برخی از اظهارنظرهای غیرمسئولانه فضای نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرد که دور از واقعیت بود.
* مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بر اساس آمار ارائه شده در سال 92، در بخش حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری (کالا و مسافر) سال گذشته 212 هزار و 487 واحد مورد بازرسی قرار گرفته‌اند. سیدمجتبی قاسمی افزود: در یک سال گذشته تعداد 8 هزار و 961 فقره پرونده در این دو بخش تشکیل شد که ارزش تخلفات کشف شده 21 میلیارد و 801 میلیون و 150 هزار و 135 ریال می‌باشد. وی با اشاره به رسیدگی به 3 هزار و 549 فقره پرونده تخلف مربوط به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل برون‌شهری مسافر طی مدت مذکور اظهار داشت: ارزش تخلفات کشف شده در این بخش نیز 10 میلیارد و 118 میلیون و 492 هزار و 467 ریال برآورد شده است.
* معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از سرمایه‌گذاری 783 میلیون دلاری سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان سال 92 خبر داد. غلامرضا سلیمانی یکی از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را ایجاد شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد زون‌هایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در این مناطق عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 21 استان کشور میزبان فعالان اقتصادی خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده و برای بیش از 11 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.