kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
سخنگوی دولت:

تحریم رهبر معظم انقلاب وحدت ملی ما را افزایش می‌دهد

علی ربیعی با تأکید بر اینکه تحریمی که برای رهبر معظم انقلاب اعمال کردند وحدت ملی ما را افزایش می‌دهد، گفت: این توهین به یک ملت است.




علی ربیعی، سخنگوی دولت روز گذشته بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا رئیس‌جمهور با خبرنگاران نشستی خواهد گذاشت، گفت: بنا داریم در سال ۹۸ و در مدت ۸ ماهه باقی مانده، برنامه منظمی برای بیانات رئیس‌جمهوری با رسانه‌ها پیش‌بینی کنیم.
تحریم رهبر معظم انقلاب،
توهین به یک ملت است
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص تحریم رهبر انقلاب از سوی آمریکا گفت: رئیس‌جمهور آمریکا ادعای مذاکره می‌کند و چهره‌ای از خود نشان می‌دهد که ماییم که می‌خواهیم مذاکره کنیم ولی می‌خواهند مذاکره‌کننده را تحریم کنند و یا صاحب فتوای حرام‌بودن سلاح‌های هسته‌ای را تحریم کنند، این اقدامات هم برای مردم ما و هم برای جهانیان روشن شده و این رفتارها اجماعی را که تلاش می‌کنند علیه ایران ایجاد کنند از بین می‌برد.
سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه تحریمی که برای رهبر معظم انقلاب اعمال کردند وحدت ملی ما را افزایش می‌دهد، گفت: این توهین به یک ملت است.
سخنگوی دولت همچنین درباره تحریم وزیر امور خارجه گفت: اگر هم بخواهند که آقای ظریف را تحریم کنند آن‌طور که علائمش هست خیلی سفت و محکم در این زمینه نیامدند در حقیقت خودشان می‌خواهند گفت‌وگو را تحریم کنند. چون ظریف گروه بی ‌را به نحوی بازنمایی کرد که چهره‌شان مشخص شد.
سخنگوی دولت درعین‌حال گفت: رقابت‌های داخلی آمریکا و بحث‌هایی مانند اینکه کری با ظریف در ارتباط است و یا آنها گفت‌وگو را شروع کرده بودند هم در این‌گونه تصمیمات و اتفاقات بی‌تأثیر نیست.
نفوذ در وزارت نفت باید
 از سوی دستگاه‌های ذی‌صلاح بررسی شود
سخنگوی دولت درباره ادعای دو تن از نمایندگان مبنی بر نفوذ در وزارت نفت به‌واسطه ارتباطات یک خانم با تعدادی از مدیران وزارت نفت گفت: این مسئله‌ای نیست که من بخواهم موضع دولت را درباره آن مطرح کنم. موضع دولت درباره شخص آقای زنگنه این است که ایشان یک وزیر کارا و کاربلد است.
وی با بیان اینکه یک خانمی بازداشت شده که کارمند یکی از شرکت‌های اروپایی است، خاطرنشان کرد: معمولاً شرکت‌های خارجی با دستگاه‌هایی که کار اجرایی دارند، در رقابت شرکتی، جمع‌آوری اطلاعات هم می‌کنند. اینکه این مسئله جاسوسی است یا خیر باید اجازه بدهیم که مسئله از سوی دستگاه‌های ذی‌صلاح بررسی و پرونده را به قوه قضائیه بدهند.
کارمند یک شرکت،
جمع‌آوری اطلاعات می‌کرده است
ربیعی با بیان اینکه فرصت بیشتری نیاز داریم تا وزارت اطلاعات تحقیقات بیشتری انجام دهد، ابراز داشت: اگر آن خانم جاسوس هست، قوه قضائیه حتماً این مسئله را مطرح خواهد کرد ولی براساس شواهدی که ملاحظه کردم و مسائلی که شنیدم، شواهد حاکی از ارتباط کارمند یک شرکت برای جمع‌آوری اطلاعات بوده است. من به پرونده تشکیل شده دسترسی نداشتم.
در سریال «گاندو»
 دولت نگفته بخش‌هایی پخش نشود
سخنگوی دولت همچنین درباره ادعای فشار دولت برای پخش نشدن بخش‌هایی از سریال گاندو افزود: از همه افرادی که می‌توانستند با صدا و سیما تماس بگیرند و به اصطلاح فشار بیاورند من پرس‌و‌جو کرده و تماس گرفتم اما به کسی نرسیدم. خواهش می‌کنم صدا و سیما هر چه سفارش شده که تولید شود، پخش کند. مردم در این زمینه قضاوت می‌کنند. من بخش‌هایی از این سریال را دیده‌ام و امیدوارم به لحاظ سناریو و بخش‌های دیگر بهتر کار شود. وی ادامه داد: چنین چیزی هم نیست که دولت بگوید چه بخش‌هایی را پخش نکند.
همچنین براساس گزارش ایرنا، نوبخت در جمع خبرنگاران از برخی سیاست‌ها و تصمیمات اخیر دولت مبنی بر اینکه «دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال ۹۸ ندارد»، «ساختار حامل‌های انرژی را به نفع طبقات ضعیف جامعه اصلاح می‌کنیم»، «تصمیم و مصوبه‌ای درباره کاهش ساعات اداری نداریم»، «حقوق‌ها در سطح مصوب ابلاغ شده است»، «کنترل نوسانات ارزی مهم‌ترین سیاست دولت است»، «الگویی که در حوزه بازرگانی دنبال می‌کنیم قائم‌مقام وزارت صمت است» و «۵۰ میلیارد تومان به مبارزه با آفت ملخ‌ها اختصاص داده شد»، خبر داد.