kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ایران در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسید

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور در تولید گوشت مرغ، جوجه یک روزه و تخم‌مرغ به خودکفایی رسیده است گفت: هم‌اکنون مازاد گوشت مرغ را به کشورهای متقاضی صادر می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حسن رکنی در جمع فعالان صنعت دام، طیور، آبزیان و صنایع آذربایجان شرقی گفت: بنا داریم امسال یکی از سال‌های پرصادرات در زمینه طیور باشد.
وی با بیان اینکه ماهانه 10 هزار تن مازاد تولید مرغ داریم و درصدد تسهیل صادرات این محصول به کشورهای همسایه هستیم، گفت: بخشی از مازاد تولید مرغ نیز به صورت ذخایر استراتژیک در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام برای ماه‌های پرمصرف مثل ماه رمضان نگهداری می‌شود، ولی به دنبال این هستیم که مازاد تولید را صادر کنیم.
وی افزود: با زیرساخت‌های موجود، امکان افزایش 50 درصدی گوشت مرغ بدون نوسازی واحدها وجود دارد و اخیرا در این زمینه یک واحدی در معاونت تولیدات دامی جهت توسعه صادرات محصولات دامی ایجاد کردیم.
وی با اشاره به اینکه سال قبل پیش‌بینی شده بود 50 هزار تن واردات گوشت مرغ داشته باشیم، گفت: به علت مازاد گوشت مرغ در کشور اجازه ندادیم در شش ماه دوم سال گذشته در زمینه گوشت مرغ ثبت سفارشی صورت پذیرد و از این میزان یازده هزار تن وارد کشور شده که قسمت بیشتر آن در نیمه نخست سال گذشته انجام شد.
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از 10 میلیون تن تبادل مرغی که در دنیا صورت می‌گیرد سه میلیون تن آن در منطقه صورت می‌گیرد، ادامه داد: این فرصت خوبی برای کشور ماست که می‌توانیم با افزایش کمی و کیفی تولید مرغ بازارهای منطقه را از آن خود سازیم.