kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

آمادگی تعزیرات برای برخورد با تخلف قیمت‌گذاری شرکت‌های لبنی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از آمادگی این سازمان برای برخورد با شرکت‌های لبنی در قیمت‌گذاری برخلاف ضوابط ستاد تنظیم بازار خبر داد.



به گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی درخصوص افزایش قیمت شیر و دیگر محصولات لبنی گفت: مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره افزایش قیمتی به‌طور میانگین ۲۴ درصد، درباره ۱۴ قلم کالا است و اینکه برخی تولیدکنندگان می‌گویند فقط در ۳ قلم کالا تابع تنظیم بازار هستند،‌ اشتباه است.
رایگانی افزود: یکی از واحد‌های تولیدکننده پیش از اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان افزایش قیمت داده بود که بدون تشکیل پرونده و با تذکر به این واحد تولیدی، قیمت اصلاح شد.
وی در پاسخ به اینکه آیا تعزیرات برای ارتقاء انگیزه همکارانش و همچنین جلوگیری از فساد احتمالی بنا ندارد به نوعی حق کشف یا امتیازات دیگری به کارشناسان تعزیرات که مواردی را کشف می‌کنند بدهد؟ گفت: دستگاه کاشف نیستیم، دستگاه رسیدگی‌کننده‌ایم و کشف به عهده نیروی انتظامی است.
برخورد با گران‌فروشی یک نشان پوشاک خارجی
همچنین سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت: دو هفته پیش به نشان‌های تجاری پوشاک که در داخل کشور به‌عنوان نماینده پوشاک خارجی به‌ویژه ترکیه‌ای حضور دارند تذکر داده شد و به‌صورت سرزده در بازار یکی از این برند‌ها در گشت تعزیرات حضور پیدا
کردیم.
رایگانی گفت: در این فروشگاه پوشاکی که ۱۱۵ هزار تومان خرید کرده بودند با محاسبه ۲۰ درصد سود و ۹ درصد مالیات ارزش بر افزوده باید حدود ۱۵۰ هزارو ۸۰۰ تومان به فروش می‌رساندند، اما با وجود برچسب ۵۷ درصدی تخفیف این کالا به قیمت ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که تبلیغ خلاف واقع و گران‌فروشی است.
وی افزود: تخلف دیگر این نشان پوشاک خارجی این بود که هم پارچه و هم دوخت، ایرانی بود، اما برچسب ترکیه‌ای زده بودند و این هم به‌عنوان تقلب در کسب محسوب می‌شود.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به دیگران هم هشدار داد که قیمت‌هایشان را واقعی کنند چرا که رصد تعزیرات در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.
وی اعلام نام این نشان پوشاک خارجی متخلف را منوط به صدور حکم نهایی دانست.