kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
در بیست و ششمین مرحله از طرح رعد انجام شد

دستگیری 561 سارق و مالخر و انهدام 5 باند قاچاق در تهران

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۵۶١ سارق، مالخر و مجرم دیگر در بیست و ششمین مرحله از طرح رعد خبر داد.




به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی صبح دیروز درباره بیست و ششمین مرحله از طرح رعد اظهار داشت: این مرحله طی ۴٨ ساعت گذشته و با اخذ ٣١۵ فقره حکم قضایی اجرا و طی آن ۵۶١ سارق، مالخر و سایر مجرمان مرتبط با جرم‌های به وقوع پیوسته در تهران دستگیر شدند.
رحیمی با بیان اینکه در مجموع در این مرحله ۵٢ هزار و ٢٢٩ مورد از اموال سرقتی مردم از جمله لوازم خودرو، موبایل، اموال منزل و مغازه و... کشف و ضبط شد، گفت: در این مرحله از طرح رعد تا این لحظه ٨٣٠ پرونده برای سارقان تشکیل شده است که این افراد در قالب ٢١ باند اقدام به فعالیت می‌کردند.وی درباره سابقه افراد دستگیر شده افزود: از ۵۶١ نفری که در این مرحله دستگیر شدند، بالغ بر ٣٠٠ نفر دارای سوابق هستند که برخی از این افراد برای چندمین بار دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه مکشوفه بالغ بر هشت میلیارد و ۴٠٠ میلیون بوده است، گفت: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق که بخش دیگری از طرح رعد است ٢8 قاچاقچی دستگیر و پنج باند قاچاق منهدم شدند که ارزش اموال قاچاق کشف شده حدود دو میلیارد تومان است.
نصب دوربین‌های «تشخیص چهره»
برای رصد دلالان سکه و ارز
سردار رحیمی از تشکیل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی تهران بزرگ در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: این پلیس مستقیما تحت نظر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعالیت خواهد
کرد.
وی درباره برخورد با دلالان سکه و ارز نیز گفت: با همکاری بانک مرکزی اقدام به نصب دوربین‌های پیشرفته و مجهز به سیستم تشخیص چهره افراد کردیم که با استفاده از این سیستم‌ها دلالان سکه و ارز شناسایی می‌شوند. این دوربین‌ها در حال حاضر در سبزه میدان، منوچهری، پاساژ افشار و خیابان فردوسی نصب شده و کنترل آن نیز در اختیار پلیس است.
افزایش ترافیک در محدوده بیرونی
رینگ دوم طرح ترافیک
رئیس ‌پلیس پایتخت در مورد اجرای طرح ترافیک جدید در تهران و اثرات آن گفت: در حال حاضر حجم ترافیک در رینگ دوم طرح ترافیک کاهش پیدا کرده ‌اما حجم ترافیک در محدوده بیرونی رینگ دوم افزایش داشته است.