kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


مرگ مادر 25 ساله
سمنان- خبرنگار کیهان: واژگونی و انحراف از مسیر یک دستگاه تندر 90 در کمربندی دامغان، مقابل روستای جزن مرگ مادر 54 ساله خانواده را رقم زد. سایر اعضای این خانواده مرکب از 4 نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
کارشناس پلیس راه بی‌توجهی به جلو از سوی راننده را عامل وقوع این سانحه اعلام کرد.

کشف 498 کیلو حشیش
بندرعباس- واحد مرکزی خبر: ماموران مبارزه با مواد مخدر انتظامی شهرستان بندرلنگه 942 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط کردند. فرمانده انتظامی بندرلنگه گفت: ماموران محموله مواد مخدر را که 498 کیلوگرم آن حشیش و 444 کیلوگرم تریاک بود در داخل غلتک‌های دو دستگاه ماشین راه‌سازی در بندر کنگ از توابع شهرستان بندر لنگه کشف کردند. سرهنگ دامنافشان افزود: در این ارتباط 4 نفر دستگیر شدند.

توقیف یک میلیارد ریال کالای قاچاق
قم- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس آگاهی استان قم با اشاره به اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا های ممنوعه در قم، ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد.
مهدی قدمی گفت: در اجرای این طرح حدود 2 تن و 500 کیلوگرم تنباکو و 378 پاکت سیگارت کشف شد.
رئيس پلیس آگاهی استان قم در ادامه از کشف 80 راس دام نیز در این طرح خبر داد و افزود: در طرح مذکور حدود 18 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی و همچنین یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.
قدمی در خاتمه ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق را بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال در مجموع اعلام کرد.

برخورد زنجیره‌ای خودروها
ساری- فارس: رئيس اورژانس 115 مازندران از وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور هراز خبر داد و افزود: در این حادثه یک نفر کشته و 6 تن مصدوم شدند.
فرهاد مصدری: مصدومان به علت وخامت وضعیت جسمی، بلافاصله پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان 17 شهریور آمل انتقال یافتند.
علت این حادثه در دست بررسی است.

سقوط از تراکتور
بجنورد- فارس: معاون فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: یک دستگاه تراکتور فرگوسن در مسیر اراضی روستای دهگاه در حال تردد بوده که در این حادثه یک نفر سرنشین تراکتور به هویت س.م 17 ساله از روی تراکتور پرت شده و پس از برخورد با آسفالت بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.
علی یلی افزود: ماموران پلیس براساس اعلام فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد حادثه منجر به فوت در روستای دهگاه شهرستان بجنورد در محل حاضر شدند که با این صحنه مواجه شدند.

جاعل اسناد به دام افتاد
ازنا- فارس: رئيس اداره ثبت احوال ازنا گفت: یک شهروند افغان که با جعل اسناد و شناسنامه قصد داشت خود را ازنایی معرفی کند و برای سایر اعضای خانواده خود شناسنامه بگیرد، دستگیر شد.
علی فرحی با بیان اینکه با هوشیاری عوامل ثبت احوال این فرد دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شد گفت: براساس این گزارش متهم با همدستی یک ایرانی و پرداخت مبلغ 60 میلیون ریال قصد استفاده از دو سند ایرانی برای خود و همسرش را داشت که به دام افتاد.

انهدام باند کلاهبرداران اینترنتی
سنندج- ایرنا: رئيس پلیس فتای انتظامی کردستان گفت: اعضای یک باند که از طریق اینترنت و دستگاه‌های ATM بانک‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کردند در کردستان دستگیر شدند.
سرهنگ فرامرز شاکری افزود: متهمان با پرسه زدن اطراف دستگاه‌های ATM بانک‌ها، سوژه خود راکه بیشتر افراد بیسواد بودند شناسایی و با دریافت کارت عابر بانک آنها، رمز دوم حساب را گرفته، و سپس اطلاعات حساب آنها را برای همدستان خود که در نت‌سراها منتظر دریافت اطلاعات بودند ارسال و اقدام به برداشت اینترنتی از حساب می‌کردند.
رئيس پلیس فتای انتظامی کردستان ادامه داد: این متهمان در چندین شهر کشور اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.
به گفته وی، متهمان تاکنون به برداشت 240 میلیون ریال از حساب افراد، با این شگرد اعتراف کرده‌اند.

مادر قاتل فرزندش را بخشید
بندر امام خمینی- خبرنگار کیهان: فرد قاتل در بندر امام خمینی پس از 6 سال تحمل حبس هنگام اجرای حکم قصاص نفس مورد عفو اولیای دم قرار گرفت.
قاتل در سال 87 در یک درگیری در اثر ضربات چاقو مقتول به هویت «ه-علی‌پناه» 25 ساله را از پای درآورد و به قصاص نفس محکوم شد، اما با وساطت معتمدان و مسئولان محلی از سوی مادر مقتول بخشیده شد.

نجات پلیس توسط امدادگران
قزوین- فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین از نجات جان یکی از کارکنان نیروی انتظامی به دست امدادگران این مرکز خبر داد.
حبیب‌الله بهتویی افزود: در پی تصادف یکی از کارکنان نیروی انتظامی در اتوبان تهران که منجر به مصدومیت شدید در اثر مولتیپل تروما و ایست قلبی و تنفسی وی شده بود، امدادگران با حضور به موقع و انجام اقدامات بجا و پیشرفته موجب برگشت حیات به لطف و عنایت خداوند متعال شدند.
وی ادامه داد: اقدامات درمانی پیشرفته شامل توراکوستومی، انتوباسون و احیا برای فرد آسیب دیده از سوی کارکنان اورژانس صورت گرفت.
بهتویی عنوان کرد: مصدوم پس از بازگشت قلب و تنفس تحویل بیمارستان پاستور شد.

سرنشینان پراید در آتش سوختند
کرمان- ایرنا: فرمانده پلیس راه باغین استان کرمان گفت: دو سرنشین خودروی پراید در مسیر باغین- رفسنجان پس از برخورد با تریلر حامل سوخت و سپس برخورد با خودرو سواری دیگر در آتش سوختند.
سرگرد «مهدی نامدار گوهری» افزود: این خودرو ساعت 4 و 20 دقیقه بامداد یکشنبه در کیلومتر 8 محور باغین- رفسنجان با یک دستگاه تریلر در حال گردش به چپ برخورد کرد.
وی ادامه داد: راننده تریلر حامل سوخت بعد از برخورد با این خودرو از صحنه حادثه متواری شد.
فرمانده پلیس راه باغین تصریح کرد: بعد از این حادثه خودروی 405 نیز که در حال گذر از محور بود با خودرو پراید برخورد کرد و منجر به آتش گرفتن پراید شد.
وی گفت: در این حادثه دو سرنشین جلویی خودرو پراید شامل راننده و سرنشین جلو که بر اثر برخورد با تریلر در خودرو گیر افتاده بودند، در آتش سوختند و دو سرنشین عقب قبل از حادثه آتش‌سوزی از خودرو پیاده شدند.

سانحه رانندگی در رودسر
رودسر- خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه چابکسر رودسر از کشته و مجروح شدن 5 نفر در سانحه رانندگی منطقه سیاهکلرود این شهرستان خبر داد.
سرگرد حسین حجامی افزود: در این حادثه یک دستگاه خودرو سواری پراید پس از منحرف شدن از مسیر اصلی جاده از پشت سر به یک خودروی پراید دیگر که در کنار جاده توقف کرده بود برخورد می‌کند که در اثر آن راننده خودروی متوقف در دم کشته شد.
وی اضافه کرد: در این حادثه 4 نفر نیز مجروح و به بیمارستان شهید انصاری رودسر منتقل شدند.