kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷

حزب‌الله: تکفیری‌های داعش جایی در لبنان نخواهند داشت

حزب‌الله لبنان اعلام کرد داعش و حامیان آن جایی در لبنان ندارند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، محمد رعد رئیس فراکسیون حزب‌الله در مجلس لبنان با بیان اینکه داعش بازیچه برخی کشورهای عربی، غربی و رژیم صهیونیستی است تأکید کرد؛ گروه تروریستی داعش و حامیان آن در لبنان هرگز جایی ندارند.
وی بدون اشاره به نام کشوری افزود، چگونه کسانی که در کشور خودشان، شش میلیون انسان زیر ستم و ظلم طایفه‌گری و نژادپرستی رنج می‌کشند به بهانه طایفه‌گری از تجاوزهای تروریستی داعش علیه مردم عراق حمایت می‌کنند.
رعد گفت، آنها درحالی از دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها سخن می‌گویند که پول‌های نفتی را برای مسلح کردن و آموزش تروریست‌های تکفیری هزینه می‌کنند.
رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت با بیان اینکه «برخی کشورهای منطقه از داعش و در جهت خدمت به منافع اسراییلی‌ها و آمریکایی‌ها حمایت می‌کنند»، تصریح کرد: هدف رساندن داعش به قدرت نیست بلکه آنها قصد دارند از این گروه برای تحقق برنامه‌ها و اهداف خود استفاده کنند.
محمد رعد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همبستگی و همکاری بیشتر همه دستگاه‌های امنیتی لبنان برای نابودی باندهای تروریستی تأکید کرد.
محمد رعد تأکید کرد: اگر نیروهای مقاومت به موقع در القصیر و القلمون سوریه با تروریست‌های تکفیری مبارزه نکرده بود، اکنون آنچه را داعش در موصل و نینوا انجام می‌دهد، در لبنان انجام می‌داد.
از سوی دیگر، منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند در تدابیر امنیتی صورت گرفته پس از انفجار منطقه بقاع که به کشته و زخمی شدن 32نفر منجر شد 102 مظنون توسط نیروهای امنیتی لبنان در رابطه با داعش بازداشت شدند.
براساس اطلاعات به دست آمده از منابع امنیتی لبنان هنوز در بخش‌های مختلف لبنان تدابیر امنیتی اعمال می‌شود و قرار است تا آرام شدن اوضاع در لبنان و مرزهای سوریه تدابیر امنیتی ادامه یابد.