kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
ظریف:

داعش تهدیدی برای همه جهان است

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد که گروه تروریستی داعش تهدیدی برای همه جهان است.
به گزارش ایسنا «محمد جواد ظریف» گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای منطقه و جهان دانست و خواستار پرهیز از هر گونه سرمایه‌گذاری سیاسی روی گروه‌های تروریستی شد.
وی گفت: به اعتقاد ما، داعش به عنوان یک گروه تکفیری افراطی، تهدیدی برای همه منطقه و کل جهان است و خواستار پرهیز از هرگونه سرمایه‌گذاری سیاسی روی گروه‌های تروریستی هستیم.
ظریف در گفت‌وگو با العالم تأکید کرد: به اعتقاد ما، دولت و ملت عراق قادر هستند با این گروه که منفور همه گروه‌های مذهبی و قومی در عراق است، مقابله کنند.
وی تصریح کرد: اکثر قربانیان داعش در عراق و سوریه را اهل سنت تشکیل می‌دهند. این گروه یک گروه ضد بشری است.
همچنین معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به اظهارات اخیر اوباما در مورد حوادث تروریستی در عراق گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که کاخ سفید اراده جدی برای مقابله با تروریسم در عراق و منطقه ندارد.
«حسین امیر عبداللهیان» در گفت‌وگو با ایرنا در این باره اظهار داشت: اشتباه راهبردی آمریکا در سوریه این بود که مرزی بین تروریست‌ها و گروههای سیاسی معارض قرار نداد و نتیجه آن، تقویت تروریسم و ایجاد گروه‌هایی همچون داعش شد.
وی افزود: امروز نیز آمریکا در عراق به جای مبارزه با تروریسم و تمرکز بر وحدت ملی و قدرت دولت و مؤسسات حکومتی، بر تشدید فرقه‌گرایی متمرکز شده است.
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه راهکار حل بحران عراق  دو گام روشن دارد  توضیح داد: وحدت کرد، سنی و شیعه در مبارزه با تروریسم از طریق حمایت عملی همه کشورها و دولت‌ها و همچنین وحدت این گروهها در روند سیاسی بر مبنای نتایج حاصله از انتخابات پارلمانی اخیر این کشور با در نظر داشتن قطعی رأی مأخوذه از مردم امکان‌پذیر است.
امیرعبداللهیان اضافه کرد: تعلل و مشروط کردن مبارزه آمریکا با تروریسم و داعش در عراق برشک و تردیدهای اهداف این کشور در منطقه افزوده است.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تأکید کرد: ما قویاً از عراق در مبارزه با تروریسم حمایت خواهیم کرد.