kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲

تشییع پیکرهای مطهر 3 جانباز شهید در مشهد و بردسکن و شیراز

پیکرهای مطهر سردار شهید «منصور قاسمی» و شهید «عباس برزین» دو جانباز 70 درصد و از یادگاران دوران دفاع مقدس روز شنبه در مشهد و بردسکن تشییع شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر جانباز شهید سرتیپ دوم پاسدار «منصور قاسمی» که در دوران دفاع مقدس و همچنین  در مراسم برائت از مشرکین سال 1366 توسط عمال استکبار جهانی در عربستان به جانبازی 70 درصدی رسیده بود، از مقابل حسینیه «پیروان نبی» در مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.
در این آیین که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، شماری از مسئولان اجرایی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، پیکر شهید قاسمی بعد از طواف در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.
شهید قاسمی پس از چندین سال تحمل رنج و جراحت جانبازی چند روز قبل بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
پیکر مطهر جانباز 70 درصد دفاع مقدس، شهید «عباس برزین» نیز دیروز با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان اجرایی و اقشار مختلف مردم بردسکن از مقابل مهدیه تا بهشت رضای این شهر تشییع و در گلزار شهدای بردسکن به خاک سپرده شد.
شهید «برزین» در 27 تیرماه 1366 در سن 18 سالگی در منطقه میمک دچار مجروحیت اعصاب و روان و قطع یک پا شده بود که بعد از تحمل 27 سال سختی و دشواری جانبازی به خیل شهدا پیوست.
همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر از شیراز، نورالله رئیسی، جانباز 70 درصد دوران هشت ساله دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل رنج ناشی از جانبازی بامداد دیروز به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهر شهید نورالله رئیسی، امروز ساعت 8 صبح از حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) به طرف گلزار شهدا تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
شهید نورالله رئیسی 9 اسفند 64 در منطقه عملیاتی والفجر 8 منطقه فاو شیمیایی و به مقام جانبازی نایل شد.