kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

درخواست حزب‌الله از مردم لبنان برای مقابله با توطئه‌ها متحد شوید

حزب‌الله لبنان خواستار همیاری همه لبنانی‌ها برای مقابله با توطئه تروریستی علیه این کشور شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای انفجار تروریستی منطقه بقاع در جنوب لبنان که به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن بیش از 30 نفر منجر شد را محکوم کرد و خواستار همیاری همه لبنانی‌ها برای مقابله با توطئه تروریستی علیه این کشور شد.
حزب‌الله لبنان ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان تاکید کرد این انفجار انتحاری و تروریستی لبنان و امنیت و ثبات این کشور را هدف قرار داد.
یک بمب‌گذار سوار بر خودرو بمب‌گذاری شده روز جمعه خودش را در مرکز ایست و بازرسی نیروهای انتظامی لبنان در منطقه بقاع منفجر کرد.
منابع خبری اظهار داشتند این خودرو برای عملیات انتحاری عازم بیروت بود اما راننده خودرو بعد از مشکوک شدن نیروهای امنیتی از بیروت به سمت منطقه بقاع تغییر مسیر داده است.
یک گروه تکفیری جبهه النصره که خود را تیپ آزادگان اهل سنت بعلبک می‌خواند مسئولیت انفجار انتحاری منطقه بقاع را برعهده گرفت.
این گروه تروریستی تفکیری با رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت همکاری می‌کند و در بیانیه‌های خود اعلام کرده که مرتکب حملات تروریستی علیه شیعیان و مسیحیان لبنان خواهد شد.
در همین رابطه نیروهای امنیتی لبنان تدابیر امنیتی خود در سراسر کشور را افزایش دادند و یک باند بزرگ تروریستی تکفیری در بیروت پایتخت این کشور که در حال آماده شدن برای یک جنایت تروریستی خطرناک بودند را بازداشت کردند.