kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
برگزاری پنجمین جلسه محاکمه تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه

نماینده دادستان: با پول اداره 4 مجله نمی‌شود پورشه خرید

پنجمین جلسه رسیدگی علنی به اتهامات هادی رضوی، احسان دلاویز و تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه، برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری میزان، در ابتدای جلسه دیروز که در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد، جعفرزاده وکیل مدافع متهم دلاویز برای بیان ادامه دفاعیات در جایگاه حاضر شد.
در ادامه قاضی مسعودی مقام خطاب به نماینده دادستان گفت: متهم منکر سمت در بانک سرمایه است و در مورد رفت و آمدهایش به این بانک عنوان نمی‌کند که از سوی آقای بخشایش منصوب شده‌اند در این رابطه توضیح بدهید.
نماینده دادستان با اشاره به حکم آقای بخشایش برای دلاویز خطاب به متهم گفت: آقای بخشایش شما را در تاریخ ۱۳/۳/۹۱ به عنوان مشاور و مدیر روابط بین‌الملل بانک سرمایه منصوب کردند. قهرمانی از متهم دلاویز خواست که سند حکم را رویت کند.
قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم گفت: شما اظهار بی‌اطلاعی می‌کنید در حالی که بحث‌های کارت ویزیت و عبور و مرور شما به بانک مطرح شده است در مورد این موارد باید توضیح بدهید.
نماینده دادستان ادامه داد: بخشایش در خرداد ماه سال ۹۱ دلاویز را به بانک سرمایه می‌آورد و از مهر ماه تسهیلات رضوی شروع می‌شود. یک ماه بعد از حضور دلاویز در بانک یک تیم به بانک می‌آید و اعضای این تیم احمد شاهرودی، محمد امامی، آرمان اولیایی، آقای اکبری، میثم دهقان (همکار آقای امامی) و مجتبی زهرابی بودند، زهرابی کسی است در تیم امامی اسناد را امحا کرده و در حال حاضر متواری است، اسنادی از خروج پول به خارج وجود دارد که در جای خود توضیح می‌دهم.
قهرمانی افزود: امامی و دلاویز به اتفاق احمد شاهرودی و چند نفر دیگر در جهت توسعه بانک کمیته بازاریابی ایجاد کردند، بخشایش اظهار داشته با دلاویز از سال‌های قبل و در دفتر صادق.م آشنا شده است.
وی ادامه داد: در بانک سرمایه در چندین مرحله اسناد امحا شده است که یک بخش آن در دوره خانی به صورت سیستمی امحا شده است، هنوز اسنادی وجود دارد که امحا نشده است.
نماینده دادستان گفت: ارتباطات این‌ها گسترده بوده و مواردی است که قابل انکار نیست. آقای دلاویز می‌گوید چک‌ها را من وصول نکردم.
قهرمانی افزود: این چک‌ها توسط آقای شیرخان وصول شده که از بستگان آقای امامی است برخی از پول‌ها به حساب حمیدحاجیان و بخشی وارد شرکت آقای امامی شده است و آقای امامی پذیرفته که ۵۰ درصد برای تبلیغات به آقای دلاویز داده است.
وی خطاب به دلاویز گفت: این پرونده که برای جابه‌جایی ۱۳ دست چرخیده قطعا به حساب شما واریز نمی‌کنند شما درباره پورشه و پول‌های نجومی توضیح بدهید، آیا با اداره چهار مجله اینقدر پول به دست می‌آید؟ من می‌خواهم شما درباره این موارد به دادگاه توضیح بدهید.
قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم دلاویز گفت: شما بفرمایید سند این ماشین به نام چه کسی است؟ ماشین قبلی شما چیست؟ این موارد بحث ردیابی است و درباره ماشین‌های قبلی و بعدی خود توضیح بدهید.
متهم دلاویز گفت: این چک‌های شخصی خودم بوده قرارداد دارد با فروشنده ماشین آقای محمدی و سه فقره چک به حساب او ریخته‌ام.
نماینده دادستان گفت: بله سه فقره صوری در مبالغ ۵۰، ۱۰۰ و ۲۶۰ میلیون به حساب آقای محمدی که چک این ماشین پورشه ۶۶۰ میلیون تومان است که توسط مهدی محمدی بوده است.
وی افزود: حال محمدی کیست؟ او وارد‌کننده خودرو بود و همه هدایا و ماشین‌هایی که آقای امامی به دیگران حق حساب می‌داد توسط مهدی محمدی انتقال آن انجام می‌شد و پول آن را از امامی دریافت می‌کردند و تمام واسطه‌ها یا به اصطلاح رشوه توسط محمدی بود.
قهرمانی بخشی از اظهارات مهدی محمدی را قرائت کرد مبنی بر اینکه او گفته درباره پورشه که آقای امامی از من خریده و کپی شناسنامه دلاویز را به من دادند برای انتقال سند اقدام کردیم، خودرو را به صورت کادو آقای امامی بابت دلالی از طریق بستگانی که صاحب‌منصب سیاسی بوده به دلاویز داده است.
نماینده دادستان افزود: نکته مهم اینکه تمامی خودرو‌هایی که آقای امامی به‌ اشخاص می‌دادند چک از شخصی به نام فرشاد صادقی بوده که وسیله پولشویی آقای امامی بوده است.
وی خطاب به متهم دلاویز گفت: در حساب ملی خود فراوان و نجومی از حساب آقای امامی به حساب شما واریز شده است در این بابت توضیح بدهید؟
متهم دلاویز گفت: این خودرو توسط خودم و با پول خودم خریداری شده که مستندات آن را جلسه بعد می‌آورم من قرارداد‌های آگهی‌ها را دارم، آن زمان اوج فروش فیلم شاهگوش بوده که سود داشت.
قاضی مسعودی مقام پرسید: شما باید پول خودرو را به فروشنده می‌دادید چرا در وجه آقای قادری پرداخت کردید؟
متهم پاسخ داد: وی همه امورات درباره آقای امامی را انجام می‌داده‌اند من با آقای محمدی قبل از فروش پورشه دیداری نداشته‌ام هر سه فقره چک از حساب بانکی خودم است که تقریبا می‌شود حدود ۴۴۰ میلیون تومان که پول خودم بوده است.
نماینده دادستان گفت: متن قرارداد بین آقای دلاویز و محمدی ثمن چک در بانک ملی است که چک فرشاد صادقی است.
متهم درباره احکام صادره از سوی بخشایش برای وی بیان داشت: من در هیچ شعبه بانک سرمایه پایم را نگذاشتم به غیر از آنکه در یکی از آنها حساب داشتم من مدیر روابط عمومی هیچ کجا نبودم.
بنابر اعلام قاضی مسعودی مقام، جلسه بعدی ساعت ۹ صبح ۱۸ خرداد برگزار می‌شود که در باب اخذ آخرین دفاع از دو متهم است.