kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

کار خیر فرا قاره‌ای یک مسلمان

یک میلیونر مسلمان با تصمیم انساندوستانه خود، به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد.



 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «ویکتور مارتین» پسر ۱۱ ساله پرویی که در یک خانواده فقیر به دنیا آمده به دلیل عدم توانایی این خانواده در پرداخت هزینه برق‌رسانی به خانه، مجبور بود تکالیف مدرسه‌اش را در زیر چراغ برق خیابان انجام دهد. یک مامور پلیس شهر «موچه» پرو که سرگرم بررسی دوربین‌های خیابان بود ناگهان متوجه این مورد عجیب در یکی از پیاده‌رو‌های شهر شد. بر اساس ویدئویی که این مامور پلیس از پسربچه تهیه کرده و در صفحه فیس‌بوکش قرار داده است، ویکتور هر شب در زیر یک تیر چراغ برق درکف پیاده‌رو می‌نشست و مشغول انجام تکالیف مدرسه‌اش تا نیمه‌های شب بود.
فیلم منتشر شده پس از گذشت چند ساعت توجه بیش از ۵ میلیون بیننده در سراسر جهان را به خود جلب کرد. یکی از این بینندگان یک میلیونر اهل بحرین با نام «یعقوب یوسف احمد مبارک» ۳۱ ساله بود که با دیدن این ویدئو تصمیم گرفت به این پسر فقیر کمک کند.
یعقوب که خود در کودکی در شرایطی دشوار مانند ویکتور بزرگ شده بود، نه‌تنها خانه فقیرانه ویکتور و مادرش را بازسازی کرد بلکه آن را تبدیل به یک آپارتمان دو طبقه کرد و قول داد هزینه‌های بازسازی مدرسه ویکتور را نیز تامین کند. این میلیونر همچنین یک کار برای مادر ویکتور دست و پا کرد تا این زن بتواند مخارج زندگی خود و پسرش را تامین کند.
مادر در این باره گفت: «پسرم هنوز از اتفاقاتی که اخیراً زندگی ما را دگرگون کرده، حیرت‌زده است. او هنوز باور نمی‌کند چطور ممکن است مردی از یک قاره دیگر به دیدن ما بیاید و زندگی ما را متحول کند؟»