kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹

اخبار ورش جهان



برگزاری قطعی جام جهانی قطر با ۳۲ تیم
فدراسیون بین‌المللی فوتبال رسما اعلام کرد که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور ۳۲ تیم برگزار خواهد شد.
به گزارش الرای، با وجود اینکه گمانه‌زنی‌های زیادی درباره افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم وجود داشت اما در نهایت فیفا تصمیم به تغییر نگرفت.کمیته برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسماً اعلام کرد که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدون افزایش تیم‌ها برگزار خواهد شد.طبق اعلام فیفا جام جهانی قطر با همان ۳۲ تیم برگزار می‌شود و قطر ظرفیت افزایش میزبانی از ۴۸ تیم را ندارد و فعلاً چنین قانونی به تعویق افتاده است.
عجیب ولی واقعی، لیپی دوباره سرمربی چین شد
مسئولان فدراسیون فوتبال چین مارچلو لیپی را دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب کردند.
 بعد از برکناری مارچلو لیپی از هدایت تیم ملی فوتبال چین، فابیو کاناوارو مدتی هدایت این تیم را بر عهده گرفت ولی بار دیگر این مربی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال چین انتخاب شد.قرارداد جدید لیپی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ اعتبار دارد.
پپ با مبلغی نجومی به دنبال جانشین کمپانی
سرمربی سیتی با مبلغی نجومی به دنبال جذب مدافع لستر سیتی
است.
نشریه سان انگلیس خبر داد که پپ گواردیولا، سرمربی سیتی به دنبال جانشینی مناسب برای کمپانی، مدافع تنومندش است که از این تیم جدا شد.سرمربی اسپانیایی می‌خواهد هری مگوایر، مدافع تیم ملی انگلیس و عضو باشگاه لستر سیتی را به خدمت بگیرد تا در خط دفاعی در فصل آینده مشکلی نداشته است.اما باشگاه لستر برای فروش مدافع 90 میلیون پوند درخواست کرده است که در صورت پرداخت این مبلع از سوی سیتی مگوایر رکورد گران‌قیمت‌ترین مدافع دنیا را می‌شکند. پیش از این فان دایک، مدافع هلندی با مبلغ 75 میلیون پوند به لیورپول پیوسته بود و از این حیث در صدر قرار داشت.
ونگر: به زودی به دنیای مربیگری برمی‌گردم
سرمربی سابق آرسنال از بازگشت زود هنگامش به دنیای مربیگری خبر داد.
آرسن ونگر، سرمربی سرشناس سابق آرسنال اعلام کرد که به‌زودی به دنیای مربیگری برمی گردد و هدایت تیمی را برعهده می‌گیرد.ونگر در مصاحبه با شبکه بی‌بی سی گفت: به زودی مرا در قامت مربی در فوتبال خواهید دید. به نظرم خیلی زود روی نیمکت مربیگری خواهم نشست اما من از دوران استراحت کمی لذت بردم.وی افزود: فوتبال همچنان منبع عشقم است.به زودی برمی گردم ولی نمی‌توان نام تیمی که هدایتش را برعهده می‌گیرم فاش کنم. رقابت را از دست دادم چون آرسنال را از دست دادم. من قلبم را آنجا گذاشتم. 22 سال از عمرم را برای آرسنال گذاشتم و در تمام دقایق آن برای تیم برنامه‌ریزی کردم.