kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

کوتاه اقتصادی



* به مناسبت میلاد امام زمان (عج) مسافران قطار با نام «مهدی» كه در بازه‌های زمانی حرکتی ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۹۸ بليت قطار خریداری کنند، ۳۰ درصد تخفيف می‌گیرند.به گزارش روابط عمومی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، این شرکت ریلی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز فرخنده میلاد حضرت مهدی(عج)، در قالب طرح «میلاد»‌ ‌به مسافران با نام‌ مبارک «مهدی» تخفیف می‌دهد.د‌ر این طرح صرفا به مسافران با نام «مهدی»که در بازه‌های زمانی حرکتی 31 فروردین لغایت 6 اردیبهشت 98‌ و از تاریخ فروش 24 فروردین 98 بلیت خریداری کنند، 30 درصد تخفیف اعطا می‌شود.
* معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از ابلاغ تعرفه‌های جدید برق به شرکت‌های توزیع سراسر کشور خبر داد و گفت: تعرفه برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، از خرداد تا شهریور ۲۳ درصد رشد خواهد داشت. محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با فارس گفت: تعرفه برق به صورت سالانه ۷ درصد و از خردادماه تا شهریور برای مشترکان پرمصرف، نرخ این رشد ۱۶ درصد خواهد بود؛ یعنی در ۳ ماه تابستان رشد تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف ۲۳ درصد خواهد بود.
* مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۹۷ درصد مخازن سدهای استان خوزستان پر شده است. فرهاد ایزدجو، آورد بخش سیلابی رودخانه‌های استان را هشت میلیارد و 700 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون متر مکعب از این میزان در مخازن سدها نگهداری و مابقی آن رهاسازی شده است. وی ادامه داد: آورد طبیعی رودخانه‌های استان خوزستان از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه) تاکنون ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده که از این مقدار حدود ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب از مخزن سدها خارج شده است.
* ستاد پشتیبانی در بانک‌پاسارگاد، جهت برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای کمک به ‌هم‌میهنان در مناطق سیل‌زده، به ریاست مدیرعامل این بانک تشکیل شد.به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک‌ با تمام توان و با بهره‌مندی از کلیه امکانات خود، تا حل کامل مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده و بازگشت آنها به زندگی عادی و پس از آن تا مرحله بازسازی بخشی از آسیب‌ها و خسارت‌ها، در کنارشان خواهد بود. بدین‌منظور ستاد پشتیبانی به ریاست مجید قاسمی مدیرعامل و جمعی از مدیران تشکیل شده‌‌است. این ستاد ضمن برگزاری جلسات منظم، اقدامات لازم را جهت استمرار ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مناطق آسیب‌دیده و همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد شرایط مناسب زندگی هم‌وطنان انجام می‌دهد.