kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
نخستین پیروزی فرکی و جلالی با پیکان و نساجی؛ صعود پدیده به رده دوم

نفت مسجدسلیمان- پرسپولیس؛ کار سخت شاگردان برانکو در شهر اولین‌ها

تیم پدیده مشهد در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با شکست سپیدرود رشت، جای پرسپولیس را در جدول رده‌بندی گرفت و نخستین پیروزی فرکی و جلالی با پیکان و نساجی رقم خورد.



سرویس ورزشی-

در ادامه دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز چهار دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. تیم‌های فوتبال پدیده مشهد و سپیدرود رشت از ساعت ۱۵:۳۰ عصر امروز جمعه در هفته نوزدهم لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) شهر مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود پدیده به اتمام رسید.گل اول پدیده در این بازی در دقیقه ۳۹ روی سانتر محمد آقاجانپور و ضربه سر یونس شاکری به ثمر رسید. شاکری در نیمه دوم نیز و درحالی که ۱۰ دقیقه تا پایان بازی باقیمانده بود روی یک ضدحمله تندوتیز و با پاس بهنام برزای دروازه تیم سپیدرود را گشود.به این ترتیب پدیده ۳۸ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر، جای پرسپولیس را در رده دوم جدول گرفت.
در تبریز دیدار دو تیم ماشین‌سازی تبریز و پیکان با نتیجه یک بر صفر به سود پیکان به پایان رسید. در این بازی که در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز برگزار شد، تیم ماشین‌سازی در نیمه نخست حملات پراکنده‌ای انجام داد اما این تیم پیکان بود که گل اول بازی را به ثمر رساند. در دقیقه ۴۴ از روی نقطه کرنر، سعید واسعی موفق شد با ضربه سر دروازه ماشین‌سازی را باز کرد تا نیمه اول این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان حسین فرکی پایان یابد.
نیمه دوم باز هم تیم ماشین‌سازی بود که در خانه خود قصد جبران نتیجه را داشت اما نتوانست گل مساوی را به ثمر برساند. در ثانیه‌های پایانی این بازی و در دقیقه ۹۵ دخسوس دروازه‌بان ماشین سازی با یک ضربه سر توانست یک ضربه پنالتی بگیرد که رضا خالقی فرد این پنالتی را از دست داد تا پیکان اولین برد خود را بعد از ۹ مسابقه و ۷ شکست متوالی رنگ برد را ببیند.
تیم نساجی در خانه موفق شد ترمز موفقیت‌های فولاد خوزستان را بکشد. شاگردان جلالی در شرایطی که از حمایت همه‌جانبه هواداران خود بهره می‌بردند توانستند هم اولین برد خود را با جلالی جشن بگیرند و هم اولین شکست افشین قطبی در فولاد را رقم بزنند. در این دیدار که با برتری دو بر صفر نساجی به پایان رسید مهرداد عبدی (۳۴) و جورجی ولسیانی (۷۲ - پنالتی) برای نساجی گلزنی کردند تا نوار موفقیت‌های فولاد با افشین قطبی پاره شود. قطبی از زمان حضورش در فولاد از چهار مسابقه، صاحب سه پیروزی و یک تساوی شده بود.
در اهواز تیم استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان تیم صنعت نفت آبادان بود که این دیدار در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید. این دیدار در نیمه نخست با نتیجه بدون گل به پایان برسد، اما در نیمه دوم تیم صنعت نفت توسط وفا هخامنش در دقیقه ۶۹ به گل رسید و از حریف پیش افتاد. در ادامه ایوب کلانتری در دقیقه ۷۷ از روی نقطه پنالتی گل تساوی استقلال خوزستان را وارد دروازه تیم مهمان کرد تا در نهایت این دیدار با تساوی به اتمام برسد.
غیبت دو مدافع باتجربه پرسپولیس
در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس امروز میهمان تیم نفت مسجدسلیمان است. سرخپوشان در صورت پیروزی در شهر اولین‌ها؛ لقب شهر مسجدسلیمان، 40 امتیازی خواهند شد و همچنان در کورس قهرمانی با سپاهان قرار می‌گیرند. با این حال پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان کار راحتی نیست شهری که تقریبا تمامی هوادارانش حامی تیم شهر خودشان هستند و بازی سختی پیش روی برانکو و شاگردانش است. علیرضا مرزبان سرمربی نفت مسجدسلیمان سابقه حضور در پرسپولیس به عنوان مربی را هم دارد و می‌خواهد مقابل این تیم هم امتیاز بگیرد و هم خودنمایی کند. پرسپولیس در این مسابقه سیدجلال حسینی کاپیتان خود و شجاع خلیل زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و این موضوع قطعا کار را برای برانکو در خط دفاع بسیار سخت می‌کند. نفت مسجد سلیمان 16 امتیازی در رده سیزدهم جدول قرار دارد و 3 هفته است که رنگ برد را ندیده و باید ببینیم می‌تواند دومین باخت پرسپولیس را رقم بزند یا خودش تسلیم می‌شود.
برنامه سایر مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر به این شرح است:
شنبه ۴ اسفند ۹۷
* نفت مسجدسلیمان........ پرسپولیس تهران(ساعت ۱۸:۳۰)
یکشنبه ۵ اسفند ۹۷
* سایپا تهران .......................... تراکتورسازی تبریز(ساعت ۱۶)
نامعلوم
*سپاهان.....ذوب‌آهن اصفهان(ورزشگاه نقش جهان اصفهان)
- با توجه به حضور تیم ذوب آهن در مسابقات مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا زمان این مسابقه متعاقبا اعلام می‌گردد.