kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰

اخبار جام جهانی 2014 - برزیل


شروع توفانی میزبان و داور ژاپنی!
بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی در شرایطی آغاز شد که برزیل به عنوان میزبان این دوره از مسابقات توانست در دیدار افتتاحیه برابر کرواسی به پیروزی 3 بریک برسد. طلایی‌پوشان در حالی این دیدار را با پیروزی به پایان بردند که گل دوم آن‌ها روی یک ضربه پنالتی مشکوک که توسط داور ژاپنی اعلام شد، به ثمر رسید.
 در این دیدار که بامداد دیروز در « آره نا دو سائوپائولو» برگزار شد، ابتدا مارسلو مدافع برزیل در دقیقه 11 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کرواسی یک بر صفر پیش بیفتد.در ادامه نیمار در دقیقه 26 با یک شوت آرام و زمینی از پشت محوطه جریمه دروازه استیپه پلیتوکاسا سنگربان کرواسی را باز کرد تا نتیجه به تساوی کشیده شود. نیمه نخست این بازی با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.در نیمه دوم بازی یوئیچی نیشیمورا داور ژاپنی در دقیقه 70 یک ضربه پنالتی را به سود برزیلی‌‌ها اعلام کرد که مورد اعتراض شدید بازیکنان کراواسی قرار گرفت. بعد از این خطا نیمار پشت توپ قرار گرفت و دومین گل خود و برزیل را در این بازی به ثمر رساند.دقایقی بعد از اینکه نیمار از بازی بیرون رفت، اسکار در دقیقه 91 موفق شد سومین گل تیم ملی برزیل را به ثمر برساند تا میزبان شروع طوفانی در جام بیستم داشته باشد. نیمار در پایان این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کواچ: این سیرک است نه جام جهانی

نیکو کواچ سرمربی تیم ملی کرواسی قضاوت یوئیچی نیشیمورا داور ژاپنی بازی افتتاحیه را افتضاح توصیف کردو گفت: اگر تصمیم‌های داور درست بود بهتر است برویم در خانه و دیگر بازی نکنیم.کواچ گفت: دو میلیارد آدم دیدند که آن صحنه پنالتی نبود. واقعا تصمیم داور روی آن صحنه مسخره بود و اگر این طور ادامه داشته باشد سیرک خواهیم داشت نه جام جهانی.
این در حالی است که پس از این بازی  روزنامه‌‌ها و سایت‌های ورزشی کرواسی هم که مثل مربی تیم کشورشان از تصمیم داور ژاپنی عصبانی بودند تیترهایی با این مضمون زدند که " نیشیمورا! خجالت نمی‌کشی؟”

کناره‌گیری پیرلو از بازی‌های ملی

 آندره‌آ پیرلو هافبک باتجربه تیم ملی ایتالیا اعلام کرد که بعد از پایان جام جهانی 2014 برزیل از فوتبال ملی خداحافظی می‌کند. او گفته که می‌خواهد بعد از پایان جام جهانی روی کارش در یوونتوس تمرکز کند که به تازگی قراردادش را برای دو سال دیگر با این تیم تمدید کرده است. پیرلو تاکنون 109 بازی ملی برای ایتالیا انجام داده و یکی از درخشان‌ترین دوران حضورش با "آتزوری” در کسب قهرمانی جام جهانی 2006 رقم خورد.

بدل رونالدینیو مسی را شوکه کرد!

بدل فوتبالیست مشهور برزیلی با ورود به محل تمرین تیم ملی آرژانتین باعث شوکه شدن ستاره‌های آلبی‌سلسته از جمله لیونل مسی شد. تمرین تیم ملی آرژانتین عصر روز گذشته در حضور علاقمندان فوتبال برگزار شد و چندین تن با ورود به زمین مسابقه به سمت ستارگان آرژانتینی رفتند که در یکی از عجیب‌ترین صحنه‌‌ها فردی که شباهت زیادی به رونالدینیو، همبازی سال‌های پیش مسی در بارسا داشت، به زمین مسابقه آمد و نزد لیونل مسی رفت و باعث شوکه شدن این ستاره آرژانتینی شد.

انتقاد مارکوس مرک از داور افتتاحیه

داور بازنشسته آلمانی از تصمیمات نیشیمورای ژاپنی انتقاد کرد و آن را شرمسارانه خواند.مارکوس مرک گفت: عملکرد او شرم‌سارانه بود. این پنالتی در چنین بازی مهمی همه چیز را در جام جهانی زیر سوال برد.

برنامه بازی‌های امشب و بامداد فردا

شنبه 24 خرداد
*گروه C: کلمبیا - یونان ( ورزشگاه مینیه رو- ساعت 20:30)
*گروه D: اروگوئه - کاستاریکا ( ورزشگاه کاستلائو- ساعت 23:30)
یکشنبه 25 خرداد
*گروه D: انگلیس - ایتالیا ( ورزشگاه آمازون- ساعت 02:30 بامداد)
*گروه C: ساحل عاج - ژاپن (ورزشگاه پرنامبوکو- ساعت 05:30 بامداد)