kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
رئیس قوه قضائیه:

تخریب قوه قضائیه به اقتدار نظام آسیب می‌رساند

رئیس قوه قضائیه گفت: حساسیت قوه قضائیه نسبت به تخریب‌هایی است که در مورد قوه قضائیه صورت می‌گیرد، چرا که تخریب قوه قضائیه موجب آسیب‌رساندن به اقتدار نظام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری‌ها از مشهد، آیت‌الله محمد صادق آملی لاریجانی در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل دادگستری و دادگاه‌های تجدید نظر خراسان رضوی که با حضور مسئولان عالی قضایی و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد اظهار کرد: در دستگاه قضایی، اقتدار و سلامت نیروی انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سلامت و اقتدار دستگاه قضایی به قضات و کارکنان آن بستگی دارد.
وی بیان کرد: اقتدار قوه قضائیه برای امنیت مردم رکن است و باید به سلامت دستگاه قضایی توجه شود.
رئیس قوه قضائیه یادآور شد: در بازسازی نیروی انسانی در قوه قضائیه در راستای جذب قضات جدید اقداماتی صورت گرفته است.لاریجانی عنوان داشت: کمبود نیرو در دستگاه قضایی محدود بوده و جذب قاضی در دستگاه قضایی می‌تواند در گشایش کار در دستگاه قضایی، مراجعین و اصحاب دعاوی مؤثر باشد، چرا که این مسئله برای اقتدار نظام و دستگاه قضایی نیز مؤثر است. وی در خصوص جذب کارمندان غیر قضایی نیز گفت: در اجرای بودجه‌ای که تخصیص داده خواهد شد، پیگیری‌های لازم در مورد جذب کارمندان غیر قضایی صورت می‌گیرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه آموزش در دستگاه قضایی مهم است، افزود: در دستگاه قضایی آموزش بدوی و حین خدمت با توجه به اینکه قوانین جدیدی مصوب و ابلاغ شده و می‌شود باید از کیفیت بهتری برخوردار شود. لاریجانی با تأکید بر مسئله سلامت و اخلاق در دستگاه قضایی افزود: یک قاضی برای صدور حکم عادلانه باید از اخلاق و تقوا برخوردار باشد. رئیس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت هشت هزار قاضی در دستگاه قضایی کشور گفت: در طول برنامه پنجم توسعه چهار هزار قاضی جذب دادگاه‌ها و محاکم قضایی استانهای مختلف می‌شوند. وی، تدوین قانون جدید مجازات اسلامی و آیین دادرسی مدنی را یادآور شد و افزود: باید با آموزشهای کیفی سطح اطلاعات قضات و متولیان دستگاه قضایی را نسبت به این قوانین افزایش داد. معاون اداری و مالی قوه قضائیه نیز در این آیین گفت: هم اکنون 67 پروژه عمرانی مربوط به دستگاه قضایی در کشور در حال اجراست و مراحل اجرایی 37 پروژه عمرانی در آینده نزدیک آغاز می‌شود.