kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
رئیس‌جمهور:

بی‌تردید انتقام خون شهیدان مرزبان ‌را می‌گیریم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران بی‌تردید انتقام خون شهیدان مرزبان خود را می‌گیرد، گفت: اجازه نمی‌دهیم مزدوران جنایتکاری که سلاح و منابع مالی آنها را بیگانگان تأمین می‌کنند، از دست انتقام الهی و مردم مؤمن ایران فرار کنند.


 

حجت‌الاسلام روحانی روز گذشته در جمع مردم بندرلنگه ‌‌‌با بیان اینکه ایران عزیز و قدرتمند همواره برای منطقه امنیت‌آفرین بوده است، اظهار داشت: ‌مسلمانان باید متحد باشند و با ایجاد روابط دوستانه و برادرانه، امنیت منطقه را حفظ کنند و انقلاب ما انقلاب اسلامی و مردمی است و 40 سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت، امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز هم عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همین را
ی‌گوید.
وی با یادآوری اینکه ایران هیچ‌گاه آغازگر تجاوزی در کل منطقه نبوده است، افزود: این اشتباه است که برخی فکر کنند صهیونیست‌ها و یا آمریکایی‌ها برای آنها امنیت‌آفرین هستند، مسلمانان باید متحد باشند و با ایجاد روابط دوستانه و برادرانه، امنیت منطقه را حفظ
کنند.
روحانی با ابراز اینکه «انقلاب ما انقلاب اسلامی و مردمی است و 40 سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت، امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز هم عمل‌، زبان، رفتار و گفتار ما همین را می‌گوید»، تصریح کرد: یکی از تصمیمات مهم دولت‌های یازدهم و دوازدهم مسئله تلاش در مسیر تقویت بیش از پیش وحدت میان اقوام و مذاهب در ایران بوده
است.
‌‌روحانی ‌با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته در زاهدان خاطر نشان کرد: تروریست‌هایی که به هیچ عنوان معیارهای انسانی مد نظر آنها نیست در یک اقدام تروریستی جمعی از مرزبانان کشور که برای دفاع از امنیت کشور و مرزها تلاش می‌کردند را به شهادت رساندند، اما باید بدانند که ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان عزیز را خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم و نخواهیم گذاشت مزدوران جنایتکاری که سلاح و منابع مالی آنها را بیگانگان تامین می‌کنند، پاسداران عزیز و مرزداران غیور ما را به شهادت رساندند و بتوانند از دست انتقام الهی و مردم مؤمن ایران فرار کنند.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: آنهایی که سبوعانه به پاسداران و مرزبانان ما حمله کرده و آنها را به شهادت رساندند باید بدانند که این کار خصمانه و سبوعانه، ما را در مبارزه با تروریسم، بیشتر تشویق می‌کند و ما برای دستیابی به این هدف به تلاش خود خواهیم افزود و نخواهیم گذاشت تروریست‌هایی که سلاح و پولشان را از جاهای دیگر تأمین می‌کنند، در منطقه ما فعالیت کنند و دست به اقدامات تروریستی بزنند.
‌روحانی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه به دست خود ما تأمین می‌شود و باید با اتحاد و همبستگی خودمان امنیت را تأمین کنیم، گفت: متأسفانه برخی همسایگان ما راه اشتباه را انتخاب کردند و به سراغ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رفتند. به اشتباه فکر می‌کنند که ایران چشم طمع به سمت آنها دارد در حالی که ایران خواهان روابط صمیمانه با همه کشورهای منطقه است.
‌روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز روز آزمایش برای همه ما در دولت، مردم و مدیران کشور است، به ظرفیت‌های استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: با تقویت گردشگری در منطقه بیکاری ریشه‌کن خواهد شد و یکی از اهداف دولت تأمین آسایش مردم و رفع مشکلات آنان است.
رئیس‌جمهور یکی از نیازمندی‌های مردم استان را لوله‌کشی گاز و توسعه صنعت عنوان کرد و گفت: این موضوع را به عنوان هدف، در تصمیمات خود برای استان دنبال می‌کنیم.
 رئیس‌جمهور با بیان اینکه 550 میلیارد تومان برای توسعه غرب استان هرمزگان علاوه بر اعتبارات قبلی اختصاص یافته، گفت: توسعه بندر مهم و قدیمی لنگه از اهداف و موضوعاتی است که آن را دنبال می‌کنیم و تا پایان دولت به نتیجه خواهد رسید.