kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج) صورت گرفت

تربت گذاری در محل احداث حسینیه عشاق الحسین (ع)

همزمان با سالروز ولادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مراسم تربت‌گذاری در محل احداث حسینیه عشاق‌الحسین(ع) در خیابان 17 شهریور برگزار شد.
به گزارش تسنیم، این مراسم معنوی باحضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، جمعی از مداحان و وعاظ و اهالی منطقه برگزار شد.
سخنرانی حجت‌الاسلام ادیب یزدی وعاظ برجسته کشور، مولودی خوانی حاج‌محسن طاهری، ارائه گزارش توسط مسئول پروژه احداث حسینیه عشاق‌الحسین(ع) و ذکر مصیبت سالار شهیدان توسط حاج علی انسانی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود.
گفتنی است، مراسم تربت‌گذاری از رسوم قدیمی هیئتی‌ها و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت است  که هنگام ساخت مسجد، حسینیه، مهدیه و مراکز مقدس دینی مقداری از تربت مقدس کربلا را طی مراسمی در پایه‌های ستون بنا قرار می‌دهند.
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در سخنانی به جایگاه ویژه و اثرگذار و مقدس هیئت‌ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: سابقه هیئت‌ها به بیش از 300 سال می‌رسد و سابقه بسیار درخشانی در میان توده‌های مردم دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: هیئت عشاق‌الحسین(ع) سال 63 در شرق تهران ایجاد شد و نام این هیئت روشن می‌کند که یکی از هیئت‌های خوشنام، پرجمعیت و تاثیرگذار است و جوانان بسیاری در این هیئت فعالیت و خدمت می‌کنند که موجبات رشد کمی وکیفی آن را فراهم کرده است.
این واعظ مجالس دینی و هیئتی همچنین از خدمات و تلاش‌های حاج قربان، حاج مرتضی صالحی و حاج‌آقا شاه مهدیان و همکاری شهردار تهران برای احداث حسینیه جدید این هیئت در این منطقه قدردانی کرد و گفت: تمام عزیزان و مسئولان تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این حسینیه مرکزیتی در شرق تهران پیدا کند و این جای قدردانی و شکر دارد.
ادیب یزدی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی اداره شدن هیئت‌ها، از مردم و اهالی منطقه خواست تا برای احداث این حسینیه در حد توان و وسع خود همکاری و مشارکت داشته باشند.
در پایان این مراسم که با استقبال زیاد اهالی منطقه برگزار شد، تربت مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با احترام و تشریفات خاصی در پای ستون‌های در دست احداث این حسینیه گذاشته شد.