kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

هشتمین هم‌اندیشی سینما انقلاب امروز آغاز می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

هشتمین دوره هم اندیشی سینما انقلاب (ققنوس) با نمایش بیش از 22 فیلم و سخنرانی چهره‌های شاخص حوزه علوم انسانی از امروز کار خود را آغاز می‌کند.


محمد کوچک، دبیر هشتمین همایش سینما انقلاب (ققنوس) در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: این دوره از هم اندیشی سینما انقلاب، در تداوم دو دوره گذشته، روی بحث عدالت متمرکز است و به 40 سالگی انقلاب نیز می‌پردازد.
وی افزود: هر روز علاوه بر نمایش سه فیلم، یکی از اندیشمندان حوزه علوم انسانی درباره نسبت سینما و انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کند. از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به حسن رحیم پورازغدی، حسن عباسی، نصرالله پژمانفر، وحید جلیلی، احتمالا عزت‌الله ضرغامی و... اشاره کرد.
دبیر هشتمین هم‌اندیشی سینما انقلاب از تغییر محل برگزاری این همایش خبر داد و گفت: محافل ققنوس، تا اول اسفند در مجموعه سرچشمه برگزار می‌شود. هر روز از ساعت 13:30 تا 22 سه فیلم به نمایش در می‌آید. بیش از 22 فیلم در این هم‌اندیشی اکران خواهد شد که 18 یا 19 فیلم، از آثار سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هستند و دو، سه فیلم هم از آثار بازمانده از جشنواره با مضامین انقلابی نمایش داده خواهد شد. اکران این دو، سه فیلم هم با هدف حمایت از آن‌ها و به درخواست سازندگان‌شان انجام می‌شود.
وی در پایان گفت: جشن پایانی هشتمین هم اندیشی سینما انقلاب نیز روز سوم اسفند برگزار خواهد شد.