kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

شیخ طادی: مرا به زور بازنشسته کرده‌اند(اخبار ادبی و هنری)

یک کارگردان معتقد است: سیستم فرهنگی و اقتصادی کشور از سنسورهای عصبی معیوب استفاده می‌کند. یعنی اینکه سنسورهای سیستم خبررسانی در خط مقدم جبهه‌ها اطلاعات را دریافت می‌کنند اما سیستم عصبی معیوب ما توان انتقال به همه اعضای بدن را ندارد.
پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم سینمایی «روزهای زندگی» در گفت‌وگو با آوینی فیلم، گفت : ذهن سینما بسته است، چشمش نابیناست، مسئولین فرهنگی ما کاملا محافظه‌کارانه برخورد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند سربازانی که دلسوز هستند وارد گود شوند، بجنگند و حقایق را از این اوضاع پیچیده و مکدر برای همگان آشکار سازند. با توجه به اینکه مدیران ما اهل مطالعه نیستند، این موضوع را جدی نمی‌گیرند و به سربازان فرهنگی فرصت نمی‌دهند. هیچ توجهی به تحقیقات و هشدارهای ما نمی‌کنند و این باعث شده تا پرویز شیخ طادی به سربازی تبدیل شود که درون کشور خود خلع سلاح شده، و متاسفانه بعد از افتادن در چاه تازه متوجه می‌شوند.
کارگردان فیلم ضد صهیونیستی «شکارچی شنبه» با توجه به سخنان  رهبر معظم انقلاب در رابطه با این اقدامات ضد اسلامی گفت: حضرت آقا از سال 69 حداقل در 13 مورد با اشاره به بحث خودکفایی اقتصادی و استقلال اقتصادی به طور مفصل صحبت کردند، متاسفانه هیچ توجهی نشد. خودکفایی کاذبی را به عنوان خودکفایی حقیقی به همگان معرفی کردیم و بعد از تحریم‌ها متوجه شدیم که هنوز به خیلی از کالاهای نفتی و غیرنفتی وابسته هستیم. در آن زمان ما همین‌طور دست خالی به پای میزهای مذاکره می‌رفتیم و اگر پیشرفت‌های نظامی ما و حمایت موشکی سپاه نبود قطعا دچار مشکلاتی می‌شدیم که استقلال کشور دچار خدشه می‌شد.
وی در پایان گفت: همین‌طور که می‌بینید شکارچی شنبه ساخته شد، رهبر معظم انقلاب از آن تعریف کردند، در نماز جمعه و روز قدس از آن تمجید فراوان شد اما بعد از آن آیا دیگر از پرویز شیخ طادی دعوت به همکاری شد؟ بنده منظورم به متولیان و موسسه‌های فرهنگی ارزشی‌ است، اینها که دیگر دولت نیستند اما متاسفانه هیچ فعالیتی در این زمینه دیده نمی‌شود. پس چه کسانی باید دعوت کنند که نمی‌کنند و به این صورت، با اجبار، پرویز شیخ طادی را بازنشسته کرده‌اند.