kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
امام جمعه قم:

اقدامات داعش با شکست قطعی مواجه خواهد شد

امام جمعه قم با بیان اینکه تحرکات تروریست‌های داعش در عراق با حمایت محور غربی، عربی و عبری صورت گرفته است، اظهار داشت: این اقدامات با شکست قطعی مواجه خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در نمازجمعه‌ این هفته قم که درحرم حضرت معصومه(س) برگزار شد تصریح کرد: تصرف موصل حاصل تبانی مسئولین عرب این شهر با تروریست‌های داعش بود.
وی اظهار داشت: این اقدامات تروریست‌ها نشان داد که گروه‌های سیاسی به ویژه شیعی باید هرچه سریعتر دست از اختلاف‌ها و سهم‌خواهی بردارند و علیه گروه‌های تروریستی دشمن حاکمیت عراق متحد شوند.
سعیدی با بیان اینکه دولت عراق باید ارتش را از نیروی خائن پاکسازی کند خاطر نشان کرد:
سازماندهی نیروهای مردمی و برخورد قاطع با خائنان زندانی ارتش از دیگر اولویت‌های دولت عراق باید باشد تا ریشه تروریست‌ها و خائنان در این کشور قطع شود.
وی اقدامات اخیر تروریست‌های داعش را واکنش به انتخابات آزاد و مردمی عراق عنوان و تصریح کرد: آمریکا و همپیمانانش قصد داشتند همان بلایی که سرانتخابات مصر آوردند بر سر عراق هم بیاورند.
خطیب جمعه قم در ادامه با انتقاد شدید از اعزام نماینده ایران به مصر و حضور در مراسم تحلیف السیسی گفت: این حضور با هر هدف و توجیهی که صورت گرفته باشد دهن کجی به انتخابات آزاد مردم مصر در سال گذشته و انتخاب مرسی بود.
متولی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در ادامه با اظهار تاسف از شهادت زائران پاکستانی سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: متاسفانه برخی شواهد حکایت از همکاری برخی موسسات دولتی پاکستان با تروریست‌ها دارد اما عواقب این اقدامات گریبان همه را خواهد گرفت.
سعیدی در پایان یاد شهدای موتلفه اسلامی را گرامیداشت و از خدمات و زحمات سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات تقدیر کرد.