kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
وزیر اطلاعات:

سرویس‌های خارجی در پنجه قدرتمند وزارت اطلاعات هستند

وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشراف هوشمندانه تمام ترفندهای جاسوسی دشمن را زیر نظر داشته و عوامل آنها را می‌شناسند و این آشنایی با تمام جزئیات آن است که البته گاهاً خودشان هم باور نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن تشریح عملکرد سربازان گمنام امام زمان (عج) در خصوص اشراف این وزارتخانه در موضوعات امنیت داخلی  اظهار داشت: امروز همه ابزارهای ما در حوزه‌های فنی و تکنولوژی حاصل دستاوردهای مهندسین و متخصصین خود این وزارتخانه است و ما حتی از کارشناسان داخلی نیز بهره نمی‌گیریم و گاهاً برای برخی دستگاه‌های دیگر نیز تولید فناوری داریم.
علوی با اشاره به تلاش دشمن برای کسب اطلاعات از داخل ایران گفت: این طبیعی است که دشمن به صورت مستقیم و حتی نیابتی با روش‌های مختلف به فعالیت برای کسب اطلاعات و جاسوسی از ایران در فضای سایبری و واقعی می‌پردازد و حتی اگر خودشان هم نیازی به این اطلاعات نداشته باشند، برای معامله با دیگر کشور‌ها دست به این کار می‌زنند.
وی تأکید کرد: البته وزارت اطلاعات با اشراف هوشمندانه تمام آنها را زیر نظر داشته، ترفند‌ها و عوامل آنها را می‌شناسد و این آشنایی با تمام جزئیات آن است که البته گاهاً خودشان هم باور نمی‌کنند در تور اطلاعاتی ما باشند.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: حتی زمانی که از طریق سایبر می‌خواهند مبادله اطلاعات کنند نیروهای ما از طرق فنی این ارتباط را کات کرده و اگر زمانی هم لازم باشد قاطعانه برخورد و آنها را دستگیر و برای اجرای عدالت به دستگاه قضا تحویل می‌دهد.
علوی با بیان اینکه طبیعتاً ما با بسیاری از کشور‌ها تعامل اطلاعاتی داریم گفت: ایستگاه‌های اطلاعاتی و سفرای اطلاعاتی ما در بسیاری از کشورهای دور و نزدیک مستقرند و ما با آنها همکاری و تبادل اطلاعات داریم چرا که آنها هم می‌خواهند از اشراف اطلاعات ایران در حوزه‌های تروریسم بین‌الملل، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته بهره ‌ببرند. امروز بسیاری از سرویس‌‌ها نیز از وزارت اطلاعات ایران دعوت به همکاری کرده و گاهاً آنها نیز در کشور ما ایستگاه اطلاعاتی دارند اما ما این درخواست‌‌ها را مطالعه می‌کنیم و به برخی از آنها پاسخ می‌دهیم. در چند ماه گذشته نیز با سفرهای متعدد، نشست‌هایی را با برخی کشور‌ها داشته‌ایم.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر رویکرد احتمالی در وزارت اطلاعات در دوره‌های مختلف اظهار داشت: این وزارتخانه یک نهاد حاکمیتی است یعنی با طبع‌ نظام پیش می‌رود و با طبع جامعه کاری ندارد هر جناحی در انتخابات مجلس یا دولت پیروز شود کمترین تأثیر را بر حرکت وزارت اطلاعات خواهد داشت.
تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره)
همچنین به مناسبت هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) وزیر، قائم مقام، معاونین و مشاورین وزارت اطلاعات با  استقبال رسمی یادگار امام حجت الاسلام سید حسن خمینی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) به نمایندگی از طرف سربازان گمنام امام زمان(عج) حضور یافته و با اهداء گل و نثار فاتحه با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی تجدید عهد و پیمان کردند.