kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲

ایران در میلاد نور غرق سرور شد

در شب میلاد منجی عالم بشریت(عج) دلدادگان آن امام همام در سراسر ایران اسلامی، با آذین‌بندی اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و کوچه و خیابان‌ها این میلاد خجسته را جشن گرفتند و از درگاه حق تعجیل در فرج امام عصر(ع) را خواستار شدند.

سرویس شهرستان‌ها:
در شب میلاد منجی عالم بشریت(عج) دلدادگان آن امام همام در سراسر ایران اسلامی، با آذین‌بندی اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و کوچه و خیابان‌ها این میلاد خجسته را جشن گرفتند و از درگاه حق تعجیل در فرج امام عصر(ع) را خواستار شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان از قم، صدها هزار نفر از مجاوران و زائران کریمه اهل بیت(ع) عصر پنجشنبه دسته دسته راهی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران شدند تا در جشن بزرگ نیمه شعبان حضور یابند.
هزاران نفر از سراسر کشور خود را به مسجد مقدس جمکران رسانده بودند تا در سالروز میلاد منجی عالم بشریت(عج) در این مکان باشند.  مردم قدم به قدم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی با شربت و شیرینی و بستنی و توزیع غذای گرم تلاش کردند ارادت خود به حضرت صاحب‌الزمان را نشان دهند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، هزاران نفر از زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) مسیر 7 کیلومتری حرم این بانو تا مسجد جمکران را با پای پیاده طی و سپس در نماز مغرب و عشای آن مکان مقدس شرکت کردند. به مناسبت سالروز میلاد خجسته حضرت ولی‌عصر(عج) آسمان قم و مسجد مقدس جمکران نورافشانی شد و مراسم احیای شب نیمه شعبان در حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد جمکران برگزار و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) دست به دعا برداشتند. بر اساس همین گزارش‌ها در شب میلاد نور حرم ثامن‌الحجج(ع) نیز میزبان هزاران عاشق خاندان پیامبر اعظم(ص) بود تا سالروز تولد امام عصر(عج) را به آن امام رئوف تبریک بگویند. به همین مناسبت حرم امام هشتم(ع) با چراغ‌های سبز، زرد و قرمز آذین‌بندی شده بود و مداحان در وصف امام زمان(عج) مدیحه‌سرایی کردند و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگی و احوالات امام دوازدهم را بیان کردند و دلباختگان منجی بشریت برای سلامتی و ظهورش دست به دعا برداشتند. همچنین مراسم احیای نیمه شعبان در حرم رضوی برگزار شد و مردم مشهد با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به توزیع شیرینی و شربت پرداختند تا از این طریق ارادت خود را به امام زمان(عج) نشان دهند.
به گزارش خبرنگاران، خیابان‌ها و معابر عمومی در شهرها و بخش‌های مختلف استان‌های کشور، رنگ و بوی شادمانی و معنویت به خود گرفت و در هزاران نقطه از شهرها و روستاها آیین‌های جشن، شادمانی برپا شده و عاشقان امامت و ولایت با حضور در این آیین‌ها، عید بزرگ نیمه شعبان را جشن گرفتند.
مردم مومن در منازل و اماکن شخصی نیز ضمن چراغانی کردن، تزیین و به اهتزاز درآوردن پرچم مزین به نام مبارک مهدی موعود(عج)، به میمنت نیمه شعبان آیین‌های سرور و شادی برپا کردند و بسیاری از نوعروسان نیز به میمنت این روز فرخنده آغاز زندگی مشترک را جشن گرفتند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در تکایا و حسینیه‌ها با مدیحه‌سرایی این عید خجسته را گرامی داشته و واعظان نیز در خصوص فلسفه ظهور و اهمیت انتظار در دین مبین اسلام مطالبی را بیان کردند. به همین مناسبت نورافشانی در آسمان برخی شهرها انجام شد و مردم تا پاسی از شب در میادین و خیابان‌های آذین‌بندی شده حضور داشتند. از آبیک نیز خبر رسید که به مناسبت یک هزار و 180 سالگی امام زمان(عج) کیک یک تنی توسط 30 تن از قنادهای این شهر پخته شد. در این کیک که از سوی یک بانوی خیر هزینه آن پرداخته شده است، 400 کیلو اسفنج کیک، 500 کیلو خامه، 50 کیلو گردو و 50 کیلو میوه موز به کار رفته است.
برای پخت کیک مذکور 120 میلیون ریال هزینه شده است که به مناسبت میلاد عدل‌گستر و آخرین ذخیره الهی بین 15 تا 20 هزار نفر از شهروندان شهر آبیک توزیع شد.