kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

رهبر معظم انقلاب یک جلد قرآن مجید به کتابخانه مرکزی مشهد اهدا کردند

رهبر معظم انقلاب یک جلد قرآن مجید به کتابخانه مرکزی مشهد اهدا کردند.



به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس در صفحه نخست این قرآن پیامی خطاب به کارکنان این کتابخانه آمده است: اهدا به کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد؛ به پاس کوشش‌ها و خدمات کارمندان و کارکنان آن.
اهدای این جلد قرآن مجید از سوی رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه کتابخانه مرکزی مشهدمقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.
متن پیام مقام معظم رهبری نیز توسط مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرائت شد.
این گزارش حاکی است کتابخانه مرکزی مشهد با نام «کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره)» دیروز در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی در این کلانشهر بهره‌برداری شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در حاشیه این آیین گفت: کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش 200 هزار نسخه شامل 100 هزار نسخه مخزن اصلی و 100 هزار نسخه بخش کودک و نوجوان علاوه‌بر بخشهای معمول کتابخانه‌های عمومی 10 بخش و خدمت جدید را برای نخستین بار به مراجعان ارائه می‌کند.
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان بخشهای ناشنوایان، کم سوادان، مادر و کودک، دیداری و شنیداری، مدیریت واحدهای سیار و شعب، پیشخوان کتابخانه‌های عمومی، بخش مهد کتاب، آسمان نما و اتاق نجوم، اتاق علم، دفتر پیشخوان دولت الکترونیک و رستوران، خدمات تحویل مدرک و فروشگاه محصولات فرهنگی را از جمله بخشهای جدید این کتابخانه برشمرد.
اکنون 125 باب کتابخانه نهادی و 79 باب کتابخانه مشارکتی در خراسان رضوی فعالیت دارد.
پروژه کتابخانه مرکزی مشهد سال 1374 کلنگ زنی شد و پس از گذشت 23 سال دیروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.