kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
با مسدود کردن حساب کاربر 2000 هوادار «مادورو»

توئیتر به کمک آمریکا و کودتاچیان در ونزوئلا آمد

همزمان با تشدید فشارها به دولت قانونی ونزوئلا شبکه اجتماعی توئیتر نیز رسما به کمک آمریکا و کودتاگران آمد وحساب کاربری صدها نفر از هواداران مادورو و مخالفین کودتا را مسدود کرد.



سرویس خارجی-

بحران ونزوئلا هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و آمریکا همه را به صف کرده تا هر طور که شده دولت قانونی ونزوئلا را سرنگون و دولت دست نشانده خود را در این کشور مستقر کند. دیروز مهلت اتحادیه اروپا برای برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست‌جمهوری در ونزوئلا به سر رسید؛ مهلتی که همان روز مادورو تاکید کرده بود تسلیم آن نخواهد شد. آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، پرتغال، هلند و بلژیک به نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا هشت روز فرصت داده بودند انتخابات برگزار کند و در غیر این‌صورت آنها ریاست‌جمهوری موقت خوان‌گوایدو را به رسمیت خواهند شناخت. رویترز نوشته به احتمال زیاد انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا مستقیما حمایت خود از گوایدو را اعلام کرده و او را رئیس‌جمهور موقت خواهند دانست. دیگر کشورهای کوچک‌تر اروپا اما به‌جای استفاده از واژه «به‌رسمیت شناختن»، به اعلام حمایت از گوایدو بسنده خواهند کرد.
در مقابل ایران، ایتالیا، چین، روسیه، ترکیه، سوریه و... نیز از «مادورو» حمایت کرده و علیه کودتاچیان موضع گرفته‌اند.
اما روز شنبه بار دیگر کاراکاس صحنه اردوکشی خیابانی مخالفان بود. همزمان با فراخوان دولت هزاران نفر نیز در حمایت از دولت به خیابان‌ها ریختند. در بین مردم نیروهای نظامی نیز دیده می‌شد که آمده بودند تا حمایت خود را از دولت مادورو دوباره اعلام کنند. در ترکیه، اسپانیا و سوئیس نیز مردم در حمایت از دولت ونزوئلا و مخالفت با کودتای آمریکایی راهپیمایی کردند.
همزمان با تشدید تلاش‌های غرب برای تکمیل کودتا در ونزوئلا شبکه‌های اجتماعی نیز به کمک آمریکا آمدند. توئیتر اعلام کرد حساب کاربری دست کم 2 هزار نفر را که با کودتای آمریکا علیه مادورو موافق نبودند مسدود کرده است. توئیتر در بیانیه‌ای که منتشر کرده حتی اعتراف می‌کند سندی در ارتباط این افراد با دولت ونزوئلا در دست ندارد. در اقدامی مشترک نیز خوان گوایدو  و دولت آمریکا از نیروهای نظامی ونزوئلا خواستند دست از حمایت مادورو بردارند.نیروی مسلح ونزوئلا از مهم‌ترین نهادهایی به‌شمار می‌رود که از نیکلاس مادورو حمایت می‌کند.
اعزام نیروهای آمریکایی به کلمبیا
مشاور سابق انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اما از استقرار بخشی از یگان دریایی آمریکا در سواحل کلمبیا همزمان با ادامه بحران داخلی در ونزوئلا خبر داده است.«ولید فارس» شنبه در توییتی به استقرار بخشی از یگان‌ دریایی ارتش آمریکا در سواحل کلمبیا ‌اشاره کرد.
ولید فارس در این زمینه نوشت: «یکی از اهداف بالقوه آمریکا از استقرار نیروهای خود در سواحل کلمبیا، به عقب راندن نیروهای وفادار به «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا حین رویارویی آنها با ارتش کلمبیاست.» وی در ادامه توییت خود مدعی شد: «هدف دوم محتمل آمریکا کمک به پناهجویان ونزوئلایی است که بابت درگیری‌ها در این کشور شاید نقل مکان کنند.» ولید فارس همچنین به حضور بالگردهای آمریکایی در سواحل کلمبیا ‌اشاره کرده است.در فیلمی که در این زمینه در «یوتیوب» منتشر شده، پرسنل نیروی دریایی آمریکا در سواحل کلمبیا برای کمک‌رسانی لجستیکی و حمایت از مخالفان دولت مردمی ونزوئلا مشاهده می‌شوند.این در حالی است که هفته گذشته نیز فیلمی از عزیمت کاروانی از نیروهای ارتش ونزوئلا به مرز با کلمبیا برای تثبیت مواضع و مواجهه محتمل با ارتش این کشور منتشر شد.