kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
رئیس‌کمیسیون اصل 90 مجلس‌:

سیستم بانکی کشور 130 هزار میلیارد تومان معوقه دارد

رئیس‌کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بانکی کشور 130 هزار میلیارد تومان معوقه دارد که تقریبا مشکوک الوصول یا غیرقابل وصول هستند.


 

به گزارش ایرنا، داود محمدی در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانک‌های استان در سالن دادسرای قزوین افزود: وضعیت منابع بانکی کشور در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و این میزان معوقه وضعیت خوبی را برای اقتصاد کشور که بر رکن بانک‌ها استوار است، نشان نمی‌دهد.
وی اظهار داشت: در جلسات کمیسیون اصل 90 پیشنهادهایی برای رفع این مشکل شد که از جمله آنها تقویت منابع بانکی
بود.
وی گفت: در همین راستا کارگروه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌ها می‌توانند موضوع تبدیل املاک و دارایی‌های مازاد بانک‌ها را برای استفاده بهتر بررسی کنند.
محمدی افزود: در قانون بودجه و برنامه ششم توسعه اقدامات خوبی برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید اندیشیده شده و بانک‌ها از بنگاه داری منع شده‌اند تا واحدهای مقروض قابل راه‌اندازی، احیا شوند.
وی با بیان اینکه وام سررسید شده کشاورزان خسارت‌دیده که توان پرداخت ندارند امهال نشده است، افزود: در قانون بودجه سال 98 اقدامات خوبی برای تقویت منابع بانکی صورت گرفته است و امیدواریم با توجه به آن با پذیرش ملک کشاورزان به عنوان سند و وثیقه برای امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده اقدام شود.