kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
با حضور وزیر بهداشت

مرحله دوم بیمارستان شهدای شهرستان سرپل ذهاب بهره‌برداری شد

مرحله دوم بیمارستان شهدای شهرستان سرپل ذهاب با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
بخشی از این بیمارستان در زلزله 7/3 ریشتری سال گذشته کرمانشاه آسیب دیده بود، که با افتتاح آن این بیمارستان با تجهیزات کامل و تخصص‌های مختلف‌ آماده ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است. این بیمارستان با کمک دولت و خیران تجهیز و آماده بهره‌برداری شد.
برای نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز فاز دوم بیمارستان شهدای سرپل ذهاب 20 میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان هفت میلیارد و 500 میلیون تومان برای تجهیزات و 12 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت و ساز و کارهای عمرانی هزینه شده است.
متراژ این بیمارستان پنج هزار متر مربع است که قبل از زلزله 7/3 ریشتری سال 96 دارای 56 تخت بود و اکنون 15 تخت به آن اضافه شده و به 71 تخت ارتقا یافته است.
بیمارستان شهدای سرپل ذهاب دارای 2 بخش زنان و مردان، سه اتاق عمل، زایشگاه، آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی و سی تی اسکن است.
اتاق‌های عمل و زایشگاه قبل از زلزله در این بیمارستان وجود نداشت که اکنون به این بیمارستان اضافه شده است.
بخش دیالیز با هشت تخت به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب اضافه شده است که قبل از زلزله 7/3 ریشتری سال گذشته فاقد آن بود.
همچنین فاز نوسازی شده بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان مرزی قصرشیرین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
برای نوسازی این بیمارستان 96 تختخوابی در مجموع یک میلیارد تومان هزینه شده است.
بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) قصرشیرین حدود 6 هزار متر مربع زیربنا دارد و دارای بخش‌های مختلف مانند بخش مردان و زنان، اطفال، داخلی، آی سی یو و اتاق عمل است و به دلیل مرزی بودن پذیرای بیماران عراقی نیز هست و بخش بین‌الملل آن فعال است.
افتتاح بیمارستان موقت
 ثلاث باباجانی
بیمارستان موقت شهرستان زلزله‌زده و مرزی ثلاث باباجانی از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
وزیر بهداشت در حاشیه مراسم تجلیل از خیران سلامت در هتل کسری قصرشیرین از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مستقر در محل بیمارستان موقت ثلاث باباجانی این بیمارستان را افتتاح کرد.
وزیر بهداشت در این مراسم با قدردانی از زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در جریان بازسازی خسارات وارده به واحدهای بهداشتی و درمانی گفت: مجموعه وزارت بهداشت به تعهدات خود در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه عمل کرده است.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی، ابراز امیدواری کرد که بیمارستان دائمی ثلاث باباجانی با تلاش بیشتر استاندار کرمانشاه هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.
بیمارستان موقت ثلاث باباجانی 22 تخت دارد و برای ساخت آن چهار میلیارد تومان هزینه شده است.
این شهرستان هم اکنون فاقد بیمارستان است و تا زمان بهره‌برداری از بیمارستان دائمی آن، بیمارستان موقت فعالیت می‌کند.
بیمارستان موقت ثلاث باباجانی دارای بخش‌های جراحی عمومی، بیهوشی، داخلی، اطفال و عفونی است.
در هشتمین سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه 40 پروژه بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری رسید.
در این سفر، 13 پروژه بخش دانشگاهی با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از خانه بهداشت خیرساز در سرپل ذهاب
خانه بهداشت روستای زلزله‌زده «مشک نار» به نمایندگی از 22 خانه بهداشت شهرستان زلزله‌زده سرپل ذهاب با حضور سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
کار ساخت این خانه بهداشت از آذر سال گذشته شروع و در مهر ماه سال 97 به پایان رسید است.
در مجموع 22 خانه بهداشت شهرستان سرپل ذهاب در جریان زلزله 7/3 ریشتری 21 آبان سال 96 تخریب شده بود، به بهره‌برداری رسید.
برای هر خانه بهداشت 240 میلیون تومان هزینه شده است.