kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
اتفاقی که در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون رخ داد

حمایت‌های مالی وزارتخانه از فدراسیون‌های ورزشی

معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در تازه‌ترین صحبت‌های خود مدعی شد که این وزارتخانه در آستانه برگزاری بازی‌های آسیایی حمایت خوبی از فدراسیون‌های ورزشی داشته است.
مسائل مالی همیشه یکی از مهمترین دغدغه‌های فدراسیون و مسئولان ورزش کشور بوده است. با توجه به نزدیکی بازی‌های آسیایی و همچنین جام جهانی فوتبال کمک‌های مالی در این برهه زمانی نیاز است و مسئولان ورزش کشور هم با جلسات مختلفی که با معاون اول رئیس‌جمهور داشته‌اند در تلاش هستند تا بتوانند بودجه بیشتری را برای این رقابت‌ها دریافت کنند. شاید همین اتفاقات بود که سبب شد روز گذشته معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان مدعی شود که عزم دولت برای حمایت از ورزش، جزم است.
سید مناف هاشمی در تازه‌ترین صحبت‌های خود به تلاش‌های صورت گرفته برای برطرف کردن مشکلات مالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت:  کمیته ملی المپیک یکی از حوزه‌هایی است که خودش را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کند. من هم برای اعتبار آنها تلاش کردم طبق آخرین اخباری که داریم اعتبار 75 درصدی آنها به 95 درصد افزایش پیدا کرده است. ما هم 95 درصد چهار ماهه اول سال را  گرفته‌‌ایم که این نشان می‌دهد دولت و سازمان مدیریت عزم‌شان جزم است که ما حمایت‌‌های خوبی از بحث مسابقات آسیایی داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش که با خبرگزاری فارس انجام داده، عنوان داشت: متناسب با اولویت‌هایی که معاونت ورزشی تعیین می‌کند بودجه فدراسیون‌های ورزشی را اعلام می‌کنیم. مدال‌آوری تیم‌ها برای بازی‌های آسیایی اولویت ماست. جلسات سه‌جانبه و مشترکی را با معاونت قهرمانی وزارت،‌ در طول هفته گذشته داشته‌ایم، جلسه‌ای هم با کمیته ملی المپیک برگزار کردیم. آنها هم قرار است آمار پرداخت‌هایشان را که برای بودجه فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌اند به ما بدهند تا با تعامل بیشتر خلأ‌هایی که در ورزش و فدراسیون‌ها وجود دارد برطرف کنیم. در سنوات گذشته مرسوم نبود پرداخت‌هایی که کمیته و وزارت انجام می‌‌دهند با یکدیگر هماهنگ کنند. وزارت ورزش حتی سال قبل بودجه ابلاغی نداشت، اما امسال با هماهنگی ما این اتفاق افتاد. هماهنگی خوبی بین کمیته ملی المپیک، معاونت قهرمانی برای اهدافی که پیش‌بینی کرده‌ایم در حوزه مدال‌آوری رخ داده است. ما آمادگی پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها را داریم. از هفته گذشته هم به آقای سجادی اعلام کردم که آمادگی پرداخت داریم اما دوستان گفتند باید جلسه با فدراسیون‌ها به پایان برسد.
اما مشکل دیگری که این روزها گریبان ورزش را گرفته، تعداد بی‌شمار پروژه‌های ورزشی ناتمام است، هاشمی در این باره نیز گفت: از چند مسیر تلاش می‌کنیم پروژه‌های ما در طول 4-5 سال آینده به اتمام برسد. پیش‌بینی ما این است تا 6 ماه اول سال حدود 200 پروژه را از محل اعتبارات سال 92 و اوایل سال 93 تکمیل کنیم. حدود 300 میلیارد تومان خودمان داریم و 113 میلیارد هم اعتبار شرکت توسعه و تجهیز است. 500 میلیارد هم اعتبارات روستایی و کمیته برنامه‌ریزی استان‌هاست. جمعا حدود 800 تا 900 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داریم که خود به خود قسمتی از پروژه‌های بالای 70 درصد ما را در سال 93 به پایان می‌رساند. همچنین تلاش‌های ویژه دیگری هم داریم از جمله فاینانس که قرارداد آن ثبت شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است. از محل اختیاراتی که بودجه سال 93 به ما داده می‌توانیم بعضی پروژه‌ها را به استان‌ها، به بخش خصوصی، پیمانکاران و شهرداری‌ها واگذار کنیم و این اجازه را داریم که قرارداد 10 ساله با آنها ببندیم. بعضی از آنها دستورالعمل‌هایشان ابلاغ شده و بعضی از پروژه‌هایی که نیمه تمام هستند را می‌توانیم حتی در قالب مزایده با حفظ کاربری بفروشیم.