kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

کوتاه از ایران


اسکان عشایر
بجنورد- فارس: رئيس سازمان امور عشایر کشور گفت: براساس آخرین آمار و نظرسنجی‌های انجام شده 70 درصد عشایر کشور داوطلب اسکان هستند. کرمعلی قندالی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان اسکان عشایر براساس خواست آنها است.
وی با اشاره به پایین بودن سرانه عشایر گفت: این سرانه درآمد حدود 40 میلیون ریال بوده که نسبت به جامعه شهری که 100 میلیون ریال بوده بسیار پایین است.
قندالی به برنامه‌های این سازمان برای ارتقای سرانه درآمد عشایر اشاره کرد و افزود: بالا بردن راندمان فعالیت‌های عشایر، صنایع‌دستی و توسعه کشاورزی از جمله این برنامه‌ها برای افزایش سرانه درآمدی عشایر است.

تشییع پیکر 2 شهید

رشت-واحد مرکزی خبر: پیکر جانباز شهید سرتیپ خلبان اکبر صیادبورانی در میان حزن و اندوه مردم انزلی تشییع و در گلزار این شهرستان به خاک سپرده شد. این جانباز شهید در سال 59 هنگام انجام ماموریت به اسارت دشمن بعثی درآمد و پس از تحمل 10 سال رنج اسارت به کشور بازگشته است. همچنین مردم بافت واقع در استان کرمان پیکر شهید «منصور افشار» را تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش در روستای جوزونیه دشتاب منتقل شد. این شهید پنجشنبه هفته گذشته در درگیری با اشرار مسلح در شهرستان کهنوج زخمی و پس از دو روز به علت شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

عدم ابتلا به ویروس کرونا

ایلام- فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایلام نداشته‌ایم، گفت: برخی اطلاعات انتشار یافته در این خصوص کذب محض است.
علی دل‌پیشه افزود: این دستگاه با توجه به تجهیزات و امکانات در اختیار، آمادگی مقابله با هرگونه بیماری از جمله ویروس کرونا را دارد و در این راستا هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: مراکز درمانی ایلام مجهز به بخش‌های ایزوله بوده که در صورت لزوم برای مقابله با بیماری به کار گرفته می‌شوند.

حمایت یک خیر از 920 یتیم

ارومیه- ایرنا: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) چالدران گفت:‌220 نفر از ایتام و 700 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) این شهرستان توسط یک خیر مورد حمایت مالی قرار گرفتند.
ولی حسین‌زاده اظهار کرد: در راستای حمایت از ایتام و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) چالدران این انسان نیک‌اندیش هزینه تحصیلی، تهیه لوازم تحریر و پوشاک این تعداد یتیم و دانش‌آموز نیازمند چالدرانی را قبول کرده است.
وی گفت: این خیر همچنین هزینه ساخت سه باب واحد مسکونی برای سه خانواده تحت پوشش این نهاد را در روستاهای این شهرستان با مشارکت کمیته امداد امام (ره) و نیز هزینه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی سه مددجو را بر عهده گرفته است.

بحران آب

قزوین- فارس: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست مهم‌ترین مشکل زیست محیطی کشور را بحران آب ذکر کرد و گفت: باید مدیریت منابع آبی در اولویت اقدامات قرار گیرد. سیدمحمد مجابی افزود: در حال حاضر مشکل کمبود آب جزو مهم‌ترین مباحث کشور است.
وی رشد و توسعه دیپلماسی محیط زیست در کشور را خواستار شد و گفت: برای داشتن محیط زیستی سالم باید بر سر مباحث زیست محیطی گفت‌وگو و تعامل صورت گیرد که این موارد در سطح منطقه‌ای و جهانی اتفاق می‌افتد.