kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

77 شهید و 160 مجروح در عملیات تروریستی عراق

تروریست‌های فعال در عراق با انفجار 14 بمب در بغداد و شرق بعقوبه، دست کم 77 نفر را شهید و حدود 160 تن دیگر را مجروح کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، عناصر وابسته به گروه تروریستی «داعش» طی 24 ساعت اخیر با انفجار 12 خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف شیعه‌نشین بغداد، بیش از 60 نفر را شهید و 110 تن دیگر را مجروح کردند. خونین‌ترین این حملات در محله «البیاع» رخ داد و به تنهایی جان 23 نفر را گرفت. شیعیان ساکن بغداد به طور معمول هدف حملات تروریست‌های القاعده و داعش قرار می‌گیرند.
در ارتباط با عملیات تروریستی در شهر خانقین واقع در شرق بعقوبه نیز خبرگزاری ایسنا گزارش داد، دو عامل انتحاری با خودروهای بمب‌گذاری شده دفاتر دو حزب وابسته به «جلال طالبانی» و «مسعود بارزانی» را هدف انفجار قرار دادند که براساس آمارهای اولیه، 17 شهید و 50 مجروح بر جای گذاشت.
تروریست‌ها در استان الانبار نیز مناطقی از شهر فلوجه را با خمپاره هدف قرار دادند. براثر این انفجارها نیز هشت غیرنظامی جان خود را از دست دادند و 9 نفر دیگر زخمی شدند.این در حالی است که نیروهای امنیتی دانشگاه الانبار را در محاصره خود دارند.
شنبه گذشته حدود 25 تروریست داعش با حمله به این دانشگاه، شماری از دانشجویان را به گروگان گرفته بودند. پس از این اقدام تروریستی، نیروهای امنیتی وارد عمل شده و همه گروگان‌ها را آزاد کردند و تروریست‌ها را نیز به محاصره درآوردند. طی دو روز اخیر پلیس توانست «ابوعطاالحلبی» مغز متفکر این عملیات را به هلاکت برساند و بقیه تروریست‌ها نیز همچنان در محاصره قرار دارند.