kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

اعتصاب کارکنان مترو سائوپائولو وارد روز سوم شد

اعتصاب کارکنان متروی شهر «سائوپائولو» وارد سومین روز شد و این در حالی است که اعتصاب‌کنندگان تهدید به ایجاد اختلال در بازی‌های جام‌جهانی کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که تنها چهار روز به آغاز بازی‌های جام‌جهانی فوتبال برزیل باقی‌ مانده است، ناآرامی و اعتراض در شهرهای این کشور همچنان ادامه دارد؛ اعتصاب کارکنان مترو در شهر سائوپائولو وارد سومین روز خود شده است و تظاهرکنندگان معترض نیز تهدید کرده‌اند به اعتراضات خود همچنان ادامه می‌دهند. کارکنان اعتصاب‌کننده در سائوپائولو نیز تهدید کردند در روند بازی‌های جام‌جهانی ایجاد اختلال می‌کنند.
معترضان می‌گویند، دولت به جای هزینه‌های میلیاردی برای برگزاری جام‌جهانی، باید به اقشار فقیر و بخش‌های بهداشت و تامین اجتماعی توجه کند. آنها همچنین، نسبت به شرایط بد معیشتی و دستمزد پایین طبقه حقوق‌بگیر اعتراض دارند.
شهر سائوپائولو 20 میلیون نفر جمعیت دارد.
طی هفته‌های گذشته برزیل شاهد تظاهرات ضد دولتی کارمندان، کارگران، استادان، رانندگان بخش حمل و نقل و حتی نیروهای پلیس بوده است. دولت برزیل برای مسابقات جام‌جهانی فوتبال که در 12 شهر برگزار خواهد شد، حدود 11 میلیارد دلار هزینه کرده است. این مسابقات از روز 22 خرداد شروع می‌شود و تا 22 تیر ادامه می‌یابد.