kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

کوتاه اقتصادی

* معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از برگزاری نخستین همایش «تغییر اقلیم و راهی به سوی آینده پایدار» در روز سه‌شنبه هفته جاری در سالن همایش‌های وزارت نیرو خبر داد. علیرضا دایمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک به دو دهه است که نظریه تغییر اقلیم به طور جدی در جهان مطرح است، گفت: گازهای گلخانه‌ای، تاثیر انسان در طبیعت، استفاده بی‌رویه از آب، خاک و انرژی موجب شده است تا محیط زیست از این رخدادها آسیب ببیند. وی افزود: تغییر در نظام بارندگی، تمرکز سیل و آثار مخرب سیل ناشی از تغییر اقلیم است و کنترل آلاینده‌ها و کاهش گازهای گلخانه‌ای و انطباق با شرایط جدید جهانی دو نگاه ویژه به مقوله تغییر اقلیم است.
* قائم مقام همراه اول گفت: به شرط تخصیص فرکانس و ارائه مجوز واردات تجهیزات، ارائه سرویس نسل 3 به برخی از مشترکان همراه اول از شهریور 93 در شهرهای پرتقاضا آغاز خواهد شد. حمیدرضا نیکوفر با اشاره به برنامه‌های همراه اول برای مهاجرت به نسل 3 و 4، اظهار داشت: خبر سال مهاجرت به نسل 3 و 4 خواهد بود که با توجه به عقب‌ماندگی 10 ساله کشور در بحث باند پهن، علیرغم نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و تکنولوژی جدید در شبکه بزرگ همراه اول، این اپراتور از ورود به این حوزه استقبال کرده است.
* سرپرست مرکز ملی فرش ایران صادرکنندگان فرش را دیپلمات‌های اقتصادی دانست و گفت: بدون حضور صادرکنندگان فرش، قشر ضعیف قالیباف نیز نمی‌تواند به حقوق خود برسد. حمید کارگر در نشست مشترک هیئت مدیره و اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران افزود: صادرکنندگان می‌توانند در نقش دیپلمات‌های اقتصادی کشور ظاهر شوند، ضمن اینکه صادرکنندگان فرش این امتیاز را دارند که می‌توانند دیپلماسی هنری را نیز به اقتصاد اضافه کنند.
* مدیر عامل راه‌آهن طی حکمی علی خدایی را به عنوان سرپرست اداره کل راه‌آهن شمال شرق منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن‌ پورسیدآقایی، طی حکمی علی خدایی را به عنوان سرپرست اداره کل راه‌آهن شمال شرق منصوب کرد. خدایی پیش از این معاون اداره کل راه‌آهن تهران بود. پس از وقوع سانحه برخورد دو قطار مسافری و باری در ایستگاه امروان در خط آهن تهران- مشهد، مدیر کل منطقه شمال شرق با پذیرش قصور کارکنان تحت امر خود و به نشانه عذرخواهی از مردم از سمت خود استعفا کرد که مورد موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.