kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

گزارش رویترز از نفوذ داعش به نیروهای مسلح آلمان

آلمان در حال بررسی امنیتی تمام استخدام‌های ارتش خود است. تصمیم دولت آلمان پس از آن اتخاذ شده که سرویس ضدجاسوسی ارتش این کشور گفت، ۲۰ فرد با گرایش به داعش در نیروهای مسلح آلمان استخدام شده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از سخنگوی سرویس ضدجاسوسی ارتش آلمان ضمن تایید خبر شناسایی 20 فرد با گرایش داعشی در ارتش آلمان، از وجود ۶۰ فرد احتمالی با گرایش به داعش در میان اعضای نیروهای مسلح این کشور خبر داده است. این سخنگو همچنین گفته در ماه‌های اخیر تعدادی درخواست برای پیوستن به ارتش به دست افسران رسیده‌است که در آنها متقاضیان خواستار آموزش فشرده کار با اسلحه و تجهیزات بوده اند. این سخنگو تعداد درخواست‌ها را فاش نکرد، اما هفته گذشته پلیس آلمان فردی را در برلین به اتهام عضویت در داعش و تلاش برای بمب‌گذاری دستگیر کرد. در اکتبر(آبان) نیز فرد دیگری به خاطر برنامه‌ریزی برای یک حمله بزرگ در برلین و طرفداری از داعش دستگیر شد. او در زندان خودکشی کرد.
سرویس ضدجاسوسی آلمان با انتشار اعلامیه‌ای از سوی داعش در سال ۲۰۱۴ اشاره کرده‌است. در این اعلامیه داعش از طرفداران خود خواسته‌بود که کار با اسلحه را فرا بگیرند و به این گروه بپیوندند. به‌علاوه، این گروه طرفدارانی را که پیشتر آموزش نظامی دیده‌بودند، به سفر به قلمروهای این گروه فراخوانده‌بود.
متقاضیان استخدام در نیروهای مسلح آلمان طبق قانون کنونی باید گواهی عدم سوء سابقه از پلیس ارائه دهند و اجازه دسترسی نامحدود به اسناد ثبت‌شده خود در بایگانی فدرال را بدهند.