kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳

3 واحدنیروگاهی و صنعتی در اهواز به بهره‌برداری رسید

اهواز –خبرنگار کیهان:
واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان باحضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
با افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان راندمان این نیروگاه 15 درصد افزایش می‌یابد و روزانه در مصرف یک میلیون متر مکعب گاز صرفه‌جویی می‌شود.
برای ساخت و نصب تجهیزات واحد بخار این نیروگاه به ظرفیت 160 مگاوات، 140 میلیون یورو هزینه شده که  با بهره‌برداری از واحد بخار، ظرفیت تولید برق از 326 به 496 مگاوات افزایش یافت.
85 درصد تجهیزات به کار رفته در این نیروگاه از تولیدات داخلی بوده است.

عملیات ساخت و راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان از اسفند ماه سال 93 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شروع شد و 18 ماه به طول انجامید.
همچنین دو واحد صنعتی در اهواز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در حاشیه آیین افتتاح این دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره دواهواز بیان کرد: شرکت «فرآوری نگین املاح دریایی خوزستان» یکی از این دوشرکت است که نمک دانه بندی شده و نمک خوراکی تصفیه شده یددار و بدون ید تولید می‌کند.
امیر حسین نظری ظرفیت تولید سالانه این واحد صنعتی را دو هزار و 300 تن اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 94 در مساحت 24 هزار مترمربع آغاز شد.
رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با‌اشاره به سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریالی در این طرح بیان کرد: این واحد صنعتی برای 31نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان بیان کرد: «نوین چوب خوزستان» از دیگر طرح‌هایی است که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.
وی اظهار داشت: مساحت این واحد صنعتی که 15 میلیارد ریال هزینه احداث داشته است 41 هزار و 558 مترمربع است و برای 150 نفر شغل ایجاد کرده است.
عملیات اجرایی 12 پست برق GIS شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با حضور وزیر نیرو در پست نبوت اهواز آغاز شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در حاشیه این مراسم تصریح کرد: هزینه اجرایی این پروژه‌ها بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال خواهد بود.
وی بیان کرد: این پست‌ها از نوع 132 کیلو ولت می‌باشند که شش پست در شهر اهواز و شش پست دیگر در شهرهای بهبهان، مسجد سلیمان، ماهشهر و آبادان اجرایی می‌شوند.
با حضور جهانگیری عملیات اجرایی احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم 3) زیر مجموعه‌های شرکت فولاد خوزستان نیز آغاز شد.
احداث این کارخانه قرار است ظرف مدت 46 ماه انجام شود و هدف از اجرای این پروژه افزایش آهن اسفنجی است برای این پروژه قرار است 135 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شود.