kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

آقای ظریف! شما نظام را به حمایت از تروریسم متهم کردید

وزیر امورخارجه چند روز پس از اظهارات نسنجیده خود در دفاع از FATF در تازه‌ترین اظهار نظر مدعی است هیچ جا را به پولشویی متهم نکرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز پس از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به مباحث مطرح شده درباره اظهارات اخیرش درخصوص پولشویی اظهار داشت: صحبت‌هایی که بنده داشتم عین نوار آن موجود است.
وی افزود: من تقاضا می‌کنم افرادی که اعلام‌نظر کرده‌اند راجع‌به آن چیزی که بنده گفتم اعلام‌نظر کنند نه آن چیزی که خودشان خواسته‌‌اند.
وزیر امور خارجه گفت:‌در واقع برخی دوستان ما ببر کاغذی می‌سازند و این ببر را خیلی خوب شکار می‌کنند لذا به جای اینکه ببر کاغذی بسازند مؤلف زنده است، نوار و کلیپ آن وجود دارد بنابراین گوش کنند و اگر بنده جایی را متهم کرده‌ام آنگاه بیایند و از بنده سؤال کنند.
درباره اظهارات آقای ظریف باید گفت اولاً ایشان بطور آشکار و واضح منتقدان FATF را به پولشویی و رشوه گیری متهم کرده و ثانیا و از آن بدتر نظام را متهم به پولشویی کرده است. بحث در آن مصاحبه درباره لایحه دولت درخصوص CFT (لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم) بود و ظریف با اظهارات نسنجیده خود بوضوح کشور را به تامین مالی تروریسم -یعنی همان اتهام بی‌پایه و اساس این روزهای دشمن به کشور- متهم ساخت که با استقبال گسترده و کف و سوت رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب مواجه شد.