kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

برگزاری اجتماع عظیم عزاداران حسینی در مشهد و قم

همزمان با ظهر اربعین اجتماع عظیم عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی دیروز (سه شنبه) در حرم مطهر رضوی وحضرت معصومه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، خیل عظیم عزاداران حسینی که از صبح دیروز در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول عزاداری و سوگواری بودند پس از اقامه نماز ظهر و عصر با اجتماع در رواق امام خمینی(ره) و صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و قرائت زیارت اربعین با حضرت امام حسین(ع) و ائمه اطهار (ع) تجدید بیعت کردند. در این مراسم رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی مملو از جمعیت بود و صحن جامع این حرم مطهر نیز از باب الجواد (ع) تا باب الرضا(ع) مفروش شده بود و حضور انبوه زائران و مجاوران به ویژه به شکل خانوادگی در آنها مشهود بود.
مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) نیز پس از قرائت زیارت اربعین به مداحی و نوحه خوانی پرداختند. همچنین شهر مقدس قم نیز در اربعین حسینی غرق در عزا و ماتم شده و صحنه‌های بسیار باشکوهی از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت در این شهر به نمایش درآمد.  همزمان با بیستم ماه صفر و سالروز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، عزاداران در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع عظام تقلید و سایر اماکن مذهبی قم مشغول عزاداری شدند. شیفتگان شهید دشت نینوا در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی از نقاط مختلف شهر قم، خود را به حرم کریمه اهل بیت(س) رسانده و در غم جانکاه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زده و‌اشک ماتم ریختند. پرچم‌های سیاه برافراشته بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س)، خیابان‌ها و میدان‌ها و حضور هیئت‌های سینه زن و زنجیرزن بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از عشق به سید و سالار شهیدان ایجاد کرد. حضور دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف کشور و همچنین هیئت‌هایی از اتباع کشورهای مختلف، حرم حضرت معصومه(س) را کربلایی کرده بود.