kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
رتبه‌های زیر صدی که از سهمیه استفاده نکردند

تجلیل از رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری 97

مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر زیر 100 کشوری آزمون سراسری سال 1397 ویژه شاهد و ایثارگر با حضور رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی دیروز در مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر (زیر 100 کشوری) آزمون سراسری سال 1397 ویژه شاهد و ایثارگر با ‌اشاره به عدم استفاده دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر از سهمیه در کنکور گفت: باید به این نکته توجه کنیم اگرچه در قانون برای ایثارگران سهمیه در نظر گرفته شده است، با این حال بسیاری از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر به دلیل پشتوانه علمی خوبی که دارند بدون استفاده از این سهمیه به رتبه‌های بالای کنکور می‌رسند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: 46 هزار دانش‌آموز ایثارگر در سال 1397 تحت پوشش طرح شاهد هستند و در حال حاضر شاهد فعالیت 1347 مدرسه شاهد در سراسر کشور هستیم. همچنین 158 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها و دو هزار و 405 طلبه ایثارگر نیز در حوزه‌های علمیه در حال مشغول به تحصیل هستند.
حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی راد درخصوص آمارهای تحصیلی ایثارگران نیز اظهارداشت: 60 درصد دانش‌آموزان و 20 درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر از نظر تحصیلی جزو ممتازین محسوب می‌شوند. در آزمون دستیاری پزشکی سال جاری نیز دو نفر از ایثارگران موفق شدند بدون استفاده از سهمیه، رتبه‌های زیر 10 را کسب کنند و 20 درصد از کل پذیرفته‌شدگان این آزمون نیز از ایثارگران بودند. در حال حاضر 2800 نفر از ایثارگران عضو هیئت‌های علمی هستند و 7 هزار نخبه شاهد و ایثارگر نیز شناسایی شده‌اند.
کاویانی راد افزود: 60 هزار ایثارگر در سال 1397 در آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت کردند که در مجموع پذیرفته‌شدگان شاهد 12 درصد رشد بودیم. همچنین در طول سه سال اخیر 58 نفر از ایثارگران موفق به کسب رتبه‌های زیر 100 کنکور شده‌اند.
ابراهیم خدایی رئیس ‌سازمان سنجش و آموزش کشور نیز در این مراسم به ذکر آمارهایی درخصوص جامعه ایثارگری پرداخت و گفت: داوطلبان کنکور سراسری مربوط به خانواده معظم شهدا در سال 1397 دارای 14 درصد رشد، ایثارگران 25 درصد به بالا 10 درصد، ایثارگران زیر 25 درصد نیز دارای 85 درصد رشد بودند.
گفتنی است، در این مراسم از 17 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 1397 که بدون استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر در گروه‌های آزمایشی حائز رتبه‌های برتر کشوری زیر 100 شدند، تقدیر به عمل آمد.