kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
سنایی در نشست سه جانبه ایران، روسیه و هند در مسکو:

همکاری تهران و مسکو و دهلی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است

سفیر ایران در روسیه گفت: توسعه همکاری‌های تهران، مسکو و دهلی در طرح‌های منطقه‌ای بیش از هر زمانی اهمیت یافته است.

نمایندگان کشور‌های ایران، روسیه و هند در نشست سه جانبه بنیاد روسکی میر به بحث و تبادل نظر درخصوص تهدیدات جهان امروز و مشکلات همکاری‌های منطقه‌ای پرداختند. مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه، در آغاز این نشست اظهار کرد: مشارکت سه کشور در طرح‌های منطقه‌ای و توسعه همکاری‌ها در چارچوب دوجانبه و سه جانبه بیش از هر زمانی اهمیت یافته است.
وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون سازمان همکاری شانگهای، راهگذر بین‌المللی شمال-جنوب و طرح انتقال گاز ایران به هند با مشارکت پاکستان و روسیه از طرح‌های منطقه‌ای مهم برای سه کشور است.طرح‌هایی وجود دارد که سه کشور ایران، روسیه و هند در آن مشارکت دارند.
سفیر ایران همچنین گفت: دو اجلاس سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو و تهران برگزار شده است که در آن راهگذر بین‌المللی شمال -جنوب مورد بررسی قرار گرفته است.
سنایی راهگذر شمال-جنوب را برای ایران و روسیه مهم خواند و افزود: مطمئنم که مشارکت هند در این راهگذر هم برای دولت این کشور اهمیت فراوانی خواهد داشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سفیر ایران در روسیه در ادامه سخنان خود به امضای موافقتنامه‌هایی بین ایران و روسیه در تسهیل صدور روادید‌اشاره کرد و افزود: چنین موافقتنامه‌هایی را هند در گذشته امضا کرده است. همچنین نشست سه جانبه می‌تواند فرصت مناسبی برای گفت وگو درباره همکاری‌های مشترک سه کشور در موضوعاتی همچون مبارزه با تروریسم، تبهکاری فراملی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان باشد.