kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

استان همدان آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین


 
 همدان- خبرنگار کیهان
جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در استان همدان گفت: 45 ایستگاه صلواتی در داخل استان و 11 موکب در مسیر نجف تا کربلا تا 12 آبان برای خدمت به زوار راه‌اندازی شده است.
علی بقایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این استان محل تردد زائران اربعین 14 استان است ادامه داد: در 70 درصد ایستگاه‌های صلواتی استان علاوه بر سرو غذاهای گرم و سرد و خدمات بهداشتی، امکان شب‌مانی فراهم شده و در مابقی ایستگاه‌ها حسینیه‌های پشتیبان منظور شده و ظرفیت اسکان 100 هزار نفر در هر شب در استان ایجاد شده است.
وی گفت: ستادهای فعال در حوزه اربعین که به 3 دسته ستاد پشتیبانی، ستاد عتبات عالیات و ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین تقسیم می‌شوند درصدد ساخت زائرسراهای دائمی برای این ایام خاص هستند.
جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در استان همدان افزود: در جهت فرهنگ‌سازی برای مشارکت همه اقشار و گروه‌های مردمی در پذیرایی از زوار اربعین تاکید کرد. وی در ادامه فعالیت سامانه تلفنی 081-3138 تحت عنوان «امداد زائر» را از جمله ابزارهای هدایت و تسهیل در ارائه خدمت به زائران برشمرد و افزود: امسال استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، قم و مازندران نیز به این سامانه تلفنی خدمت‌رسانی به زوار ملحق شده‌اند.